c kan känna sig core dumped.

Jag har varit med om något som faktiskt är värt att fira. Idag har jag programmerat. På riktigt. Nu äntligen känns det som att jag faktiskt lyckats åstadkomma någonting vettigt med min programmering! Eller det kanske är en smula överdrivet att påstå att mitt söta lilla program som nästan kan liknas vid en klocka faktiskt är vettig. För när man studerar den närmare är det ju en ganska knäpp avbild av en klocka. Men den funkar och jag känner mig så himla nöjd med mig själv. För en gångs skull har jag kunnat jobba på egen hand! Då jag rådfrågat någon har jag förstått direktiven och kunnat jobba vidare själv efteråt. Det är stort för mig då programmeringen fram tills nu mest tett sig vara ett virrvarr och krångliga kommandon och vanskliga funktioner. Java känns som ett trevligt programmeringsspråk att arbeta i. Man blir så glad när Eclipse hjälper en med att stänga parenteser och avsluta ens ord. I jämförelse med C är Java en riktig gentleman, jag är faktiskt lite betuttad. Hoppas vi kommer lika bra överens även i fortsättningen!
.
Imorgon ska jag försöka mig på 12 timmarsklockan. Lär bli lite svårare. Men jag är vid gott mod!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0