Småland irl

Gillar det här med att vara arbetsfri. Man får så väldans mycket tid över till roliga mysaktiviteter!
Idag har jag tex hunnit med att:
  1. Morgonmysa med min fina man.
  2. Morgonfodra i stallet.
  3. Hälsa på på min gamla arbetsplats.
  4. Åka Länstrafiken Kronobergs trogna springare till Älghult.
  5. Pysla med Siri i hennes och Ee1´s awsome hus.
    Vi lekte loppis och fyndade i hennes magasin. Sen åkte vi även på riktig loppis och köpte en jättefin brudkista som det stod Einar Nordström på. Längtar till det blir vår och sommar i Siris hus. Kommer bli så fantastiska sleepovers och dygnetruntfylla, grillning och spontana nakenbad. Som det ska vara på sommaren!
    Vi målade även. En fyndad anslagstavla, två omgångar med krokar och en lampa fick en omgång med allmoge blå. Så jävla nöjda blev vi. We can do it!
  6. En annan awsome sak med Siris hus som jag tycker förtjänar en egen punkt på denna lilla lista är tapeterna i Siri och Ee1s tilltänkta sovrum. SÅ FINA! Men husets nästan-nyblivna ägare var helt anti dessa superba medaljongtapeter från sjuttiotalet. Vissa borde ju bankas i huvudet med en krocketklubba.
    Fast visstvisst vill dom tapetsera om är det deras beslut. Jag kommer nämligen inte bli bitter över de fina tapeternas undergång. Detta endast och enbart av den enkla anledningen att vi hittade ett gäng oanvända tapetrullar i en gaderob. Så fick jag köpa loss dessa små guldklimpar till väggprydnader!
    Mitt rum i Hycklinge kommer att dansa glädjedans när det får se sin nya fondvägg. En fondvägg som ska matchas med varm äggskalsvit färg på de resterande väggarna samt tunga, härliga sammetsgardiner i samma grå-blå ton som finns på tapeten. Mitt inredningssinne myser av välbehag.
Nu blir det nattinatt för mig. Sweet dreams lovers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0