ledig som en albatrauss

Idag har jag något så unikt och vackert som en ledig dag.
Men vad ska jag göra med den?

Den gångna veckan har jag jobbat sex dagar av sju. Fett mycket jobb.
Så nu idag när jag har en liten ledig dag vill jag ju göra något speciellt med den. Men vad?
Blir ju lite ångestfyllt att välja vad jag ska hitta på.
Vill jag ha sällskap, eller ska jag greppa möjligheten att få vara ensam ett tag?
Vill jag åka iväg på någon sorts utflykt, eller ska jag stanna hemma?

För en gångs skull vet jag faktiskt inte vad jag vill.
Annars brukar jag vara ganska in tune med mina viljor. Om jag är på jobbet och egentligen vill vara hemma så vet jag ju det. Och är jag hemma och egentligen vill dricka öl på deluxe i sällskap av härliga vänner så har jag ju koll på att det är det jag vill.
Men nu. Jag har inte den blekaste aningen om vad jag vill göra med min härliga måndag av frihet. Känns ganska härligt ändå!

Kommentarer
Postat av: Lisa B

Hej unn, nasta gang du har segt ring till mej for jag ar hemmaaaaa :) Har tappat mobilen i ocianen dock.. hemnummer: 510752

2009-06-02 @ 19:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0