saturdaynight made me feel alive

Har spridit ut ngra lånelöftesansökningar över mitt skrivbord i tron om att ifall jag kikar lite på dem med någorlunda jämna mellanrum ser jag så pass upptagen ut att ingen kommer att ifrågasätta varför det står 'Nytt inlägg' överst på min skärm.

På väg till jobbet lyssnade jag på Kent (=menlös men lyssningsbar musik, om du frågar mig) och funderade. Man hinner tänka på rätt mkt under en 30 minuter lång cykelfärd. Fast de flesta tankar kretsade väl kring kärlekens vara eller icke vara i mitt liv samt lördagskvällen. Lördag var en bra kväll för mig. Tillbringades med Siri och Andreas i Andreas soffa. Snodde en bit av vad Siri skrev om det hela:
Men Åldermannen ringer åter igen och är oh so lonely eller nåt, så jag och Unn är merciful och sällskapar honom haha, kände mig nästan lite som en classic sällskapsdam, fast det lät ju som hora så det lät ju ganska fel. Anyway, vi åt rabarberkräm kollade på Californication, Coupling och det var mycket som var uppe för diskussion, fastän mestadels sex, och bebisar. Eller snarare the lack of sex, och the lack of bebisar. Förutom för Stön-Unn då som ibland tycks ha allt här i livet! (Nu känns det som om jag sprider graviditetsrykten på min blogg - gött)..Vi snackade epitet också, Andreas var lite sur över att han inte fått något, men dessa speciella epitet är ju inte alltid något man vill ha, Jag-har-blivit-dumpad-så-jag-får-kedjeröka-hur-mycket-jag-vill-Siri känns inte så önskvärt, till exempel. Jag vet inte varför jag inte somnade förens 04, men så var det.

Det är alltid lika spännande att läsa/höra hur andra upplever ngt man själv var närvarande vid. Typ: Was it good for you? Dock vill jag nog påpeka att jag INTE är gravid, mig veterligen. Men till skillnad från resten av sällskapet (Siri "I want babies!" LindQvist och Andreas "Jo, det är bra förutom att jag är ensam och inte har någon som vill föda mina barn." Tidén) är ju jag content med min barnlöshet. Så Trinovum 28 fortsätter ha sin rättmätiga hedersplats på mitt nattduksbord. That reminds me, måste hämta ut nya piller om jag ska kunna fortsätta vara infertil.
Aja, what I'm trying to say here är att det var så väldigt välbehövligt att få PRATA. Alltså att verkligen sitta en hel natt och babbla om pretty much everything, nykter! Känns som att det var flera år sen sist! Inser att jag har saknat sådana nätter i mitt liv. Vi höll ju på med sånt back in the day innan alkoholen alkoholkonsumption blev den självklara fredagssysslan, detta var innan 89moben spilttrades. I miss them.

Igårkväll hade jag tänkt gå på bio. Så jag satte mig och ringde runt för att hitta någon som kunde tänka sig att sällskapa. Okej, jag vet att man kan gå på bio själv, men då har man ju ingen att kommentera allt dumt med. Och att ha någon att viska stupid kommentarer i örat på är ju typ det roligaste med att gå på bio. Så jag började alltså telefonera runt. After a handfull of rejections började det kännas lite motigt att försöka övertala folk om att de visst ville gå på bio med mig. Så jag gav upp det.
Men nu har jag hamnat i ett predikament. Erik sa igår att om jag inte fick tag i någon att gå på bio med kunde han följa med en annan dag. Och jag fick ju inte tag i någon, faktiskt! Och min lust att gå på bio är ju kvar. Så hur frågar jag om han vill följa med utan att det låter som en setup bara för att få gå med honom? Aja, det löser sig nog. Skickar la iväg ett sms.

Kommentarer
Postat av: J

Haha tycker jag me, undrar hur många som kmr rösta på mig dock =/ äsch
Japp du e på läsalistan, hoppas de va lugnt.. =)

Prastunder är fina stunder, vi har tyvärr gått åt motsatt håll, ingen orkar typ kröka längre så alla kvällar blir pratkvällar mer eller mindre =/

2008-05-19 @ 11:31:28
URL: http://kreftans.blogg.se
Postat av: siri

Jag vill bara förtydliga; Jag-är-ensam-och-har-inte-någon-som-vill-föda-mina-barn-men-är-ändå-så-jävla-picky-Andreas är det epitet du gav honom. Vilket är fantastiskt korrekt.

2008-05-19 @ 20:00:28
URL: http://siriosa.blogspot.com
Postat av: siri

Och, jag inser att det är tricky, och att han tanken om att det är ett setup definitivt kommer att slå honom, men, who cares? Eller jo föresten, jag pratar bara skit. För mycket ensamtid på jobbet.

2008-05-19 @ 20:02:27
URL: http://siriosa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0