råd att klä på sig?

I filmen Grease säger Rizzo till tjej-ganget att dom är "too Goody Two-Shoes for me" precis innan hon klättrar ner från Frenchies fönster och åker iväg med Kenickie (okej jag erkänner att jag sett den filmen lite för många gånger, det var en av mina favoritfilmer när jag var liten).
Jag hörde den frasen, Goody Two-Shoes, i en låt på radio nu och beslöt att jag inte kunde leva vidare utan att ta reda på vad den betydde (överdrifter ftw!). Så nu vet jag det. Och jag tänker inte berätta. HAHA! Min ondska vet inga gränser.

Innan frågade SA & RaJ ifall jag hade lagt hela lönen på min outfit (de tyckte jag var uppsnofsad idag). Gjorde just en snabb överslagsräkning på vad min totala klädnota har gått på idag.

  • Kofta som går till nästan mitt på låret - 0kr
    Mamma hade den när hon var gravid med Ylva 1991/2.
  • Linne- 0kr
    Fick jag när pappa och Ylfa kom hem från amreikat.
  • Smaragdgröna strumpbyxor - 29,50 kr
  • Diorscarf knuten runt huvudet för att skyla mitt otvättade hår - 0 kr
    Mammas från 80-talet.
  • bh - 129 kr
  • Trosor - 250 kr
    Det är mitt dyraste par trosor ever. Ett impulsköp såklart. Vilken vettig människa köper trosor för så mkt? Tror jag resonerade ngt i stil med: Nån gång måste man helt enkelt köpa alldeles på tok för dyra trosor. Så då gör jag det nu.
  • Skor - 350 kr
  • Halsband + örhängen från Pilgrim - 8 kr
    Fick ett presentkort från jobbet for no particular reason som täckte resten.

Så in alles kostar ALLT det jag har på mig idag 766,50 riksdaler. För det får man inte ens ett par vettiga sneakers. Ojsh så ekonomisk jag känner mig. Hade jag haft "normala" torsor på mig hade man kunnat dra av 200spänn. Men så är ju  inte fallet. Det är banne mig dyrt att vara påklädd!

F ö känner jag att jag vill göra någonting idag. But I don't know what!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0