på jobbet at last

Back at work. Känns underligt. Blev nästan nostalgisk när vi hade förmiddagsfika, så länge sen var det jag jobade senast! Fyra fucking veckor. Det är faktiskt mycket. Tur att man inte går i skolan! Då hade det ju varit assvårt att komma tillbaka igen. Men nu är det ju bara att kliva tillbaka där man var.
Eller egentligen är jag inte alls där jag var när jag gick hem. Har ju fått nytt skrivbord och plats iom renoveringen! Detta kan potentiellt påverka mitt arbete ganska mycket...detta iom att jag nu sitter så att hela kontoret kan se min skärm...så det blir nog att skära ner lite på msn och facebookandet. Att blogga någon gång då och då går nog bra fortfarande då sidan där man skriver inläggen är så neutral och fin och inte drar några blickar till sig. Fast å andra sidan sitter jag nu i fönstret. Alltså verkligen som i ett akvarium (får passa mig så att jag inte sitter omlämpligt de dagar jag har kjol). Så i mitt nya liv som akvariefisk kommer jag nog att ägna betydligt mer tid åt sånt som fickar gör nämligen att titta på folk som går förbi utanför...och hoppas på att någon matar mig. Fast jag vet inte hur tilltalande sånna där flingor man ger fiskar är. I så fall tycker jag att man ska mata mig med ben & jerry's Phish Food. DET skulle jag inte ha något emot alls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0