Alla dessa snyggkulturella tjejer

Maud Lindstöm var och knäppte på sin gitarr på Origo igår eftermiddag. Så efter våffelbuffén satte vi oss tillrätta och lyssnade på hennes kärlekskritiska bisexuella feministiska visor och dikter. Riktigt bra gig, även om jag inte håller med om riktigt allt fröken Lindstöm tycker och tänker så har hon många poäng.
.
Dock slog det mig att det förmodligen aldrig varit så många tjejer samlade på det Naturvetenskapliga och Tekniska Kårhuset som det var på denna spelning. Vår kår är ju ganska mansdominerad så det var kul att se så många snyggkulturella brudar församlade. Det köptes t o m rödvin i baren (de få gånger jag försökt mig på det stuntet har jag fått oförstående blickar och ett glas i näven vars innehåll påminner mer om salladsdressing)!
.
Precis som alla andra från CS-sektionen är jag helt avvänjd vid kvinnlig närvaro. Men istället för att börja rodna hejvilt, som de blygare exemplen av datanördarna som går att återfinna på Origo, så kommer jag på mig själv med att bli avundsjuk på alla tuffa tjejer med snygg klädstil, ball frisyr, coola glasögon och så vidare. Så himla snygga ju! Jag tänker:
"Varför kan inte jag vara som dem..."
Tills det plötsligt slår mig hur jag själv faktiskt ser ut: bästa Cheap Monday stuprören, rosa tee med ankare på (som jag fick en komplimang för senare på kvällen av Petter), sneakers, nyfriserat hår med asymmetrisk lugg och tüffa glasögon... dessutom vill jag nog påstå att det utseende mamman och pappan försåg mig med är ett relativt fördelaktigt sådant. Så vadan denna avundsjuka?!?
Promt bestämdes det att bli inspirerad av alla snyggingar istället för att avundas dem. En mycket behagligare känsla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0