Svettigt

Har precis flyttat ut till mamman nu. Vilket gör att jag har en cykelfärd på cirkus 35 minuter till (och från) jobbet. Detta medför i sin tur att man är lite härligt klibbig when arriving at work. Mm, fantastic.

Denna morgonliga överskottsvärme får mig ooosökt att tänka på (say it like Peter Harrysson när han ska ställa följdfrågan på låten i Så Ska Det Låta!) ...bikinis. För bikini har man när det är varmt. Logiskt som fan!
Igår efter jobbet var jag på Stadium och kikade lite på swimwear. Men det är jobbigt. Eller alltså inte jobbigt-traumatiskt.... jag är nog en av ganska få kvinnor som faktiskt får bättre självförtroende av att se migsjälv i underkläder. Ibland when I'm having a bad day går jag och shoppar (eller iaf provar) lingerie för att boosta mig själv och få dagen att bli lite bättre. Så jag tycker alltså inte att det är jobbigt att se min kropp i bikinis, despite ofta ganska osmickrande ljussättning. Men däremot är det svårt att hitta en riktigt riktigt snygg och bra bikini. Jag är nämligen av den åsikten att en bikini hellst inte ska trilla av vid minsta vindpust eller då man hoppar i vattnet. Call me conservative men att ofrivilligt flasha mig känns inte som någon hit. So having dessa kriterier gör det lite svårare. Men icke omöjligt!
Egentligen hade varit bra med ett smakråd... fast det kan vara svårt att hitta någon som har tillräckligt bra smak (dvs lik min egen) och vågar vara ärlig. För det krävs ett rätt stort mått ärlighet för att kritisera hur ett så väldigt litet plagg får en att se ut. Generellt sett är de flesta tjejer för snälla när det kommer till detta, that's why I generally don't like having female company while shopping. Jag vågar inte lita på att personen är ärlig enough när det kommer till min kropp. 
Det skulle väl vara om jag kunde hitta ngn tålmodig människa av manlig kön som är villig att följa med när jag provar bikinis... haha, poor bloke som TVINGAS titta på en tjej i bikini.
Eller så väljer jag ut mina badkläder själv, det är nog nästan enklare...

Kommentarer
Postat av: sigrid

nanana...du sweetie. vet ju aldrig var man får tag på dig lättast. provar facebook också. men kola din mejl och slå en signal.

2008-05-14 @ 10:02:23
Postat av: J

Jag måte ändå säga att jag är ett fan av den typen av lättflyktiga bikinis ^^ Men just gällande badsäsongen så känner jag mig rätt jävla glad över att va kille =)

2008-05-14 @ 20:47:39
URL: http://kreftans.blogg.se
Postat av: sigrid

gah, hur kommer det sig att jag blir chef över sista substitut festen för alla studenter i växjö??

va e det för jäka cepe-gen jag har?

kärlek!

2008-05-16 @ 09:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0