koffein please!

Idag kunde väl varit bättre. Humöret var inte på topp när jag vaknade (försov mig även idag, dock inte lika mkt som igår) och att vara barnvakt INNAN frukost har väl aldrig varit ett givet sätt att komma i form för dagen. Det var näligen så att Willes mamma Pia är mitt uppe i Volvo Days och måste jobba dygnet runt, så Wille, 7år, droppades av hos mig ungefär samtidigt som jag klev ur duschen. Att ha högläsning ur Fantomen samtidigt som man försöker sleva i sig flingor och sminka sig är inte det lättaste. Trust me, I know. Så när Wille väl kommit iväg till skolan är jag tröttare än jag var när jag steg upp. Inte så lyckat.
En rolig grej var dock när Sir William, efter att ha insett att det bara var jag hemma, frågade ifall jag inte tyckte det var jobbigt att behöva göra att själv. Fixa frukost och så. Så han hjälpte mig lite. Med att ta fram en sked till mina Special K. Vilken hjälteman han är den gossen. :P

När jag kom till stationen insåg jag att jag inte skulle kunna ta mig genom denna dagen utan artificiell energi. Så en stor latte införskaffades på pressbyrån. Den var ljummen och smakade bara socker. Äckligt, men välbehövligt. I wish we hade Starbucks i den här stan.

På löpsedeln stod det att alla pengar i världen går förlorade för att people nöjessurfar på arbetstid. Shame on löpsedelsmakarna som skuldsätter hela världen! Det är ju typ lika elakt som att säga att alla är fula. Och kommer världen bli snyggare för att jag säger att alla är fula? Eh, nej. Världsmedborgarna kommer bara bli ledsna och nöjessurfa ännu mer för att bli lite gladare. Och på det viset kommer ännu mer lön att försvinna ner i knegarnas plånböcker utan att arbete utförs. HA! Rätt åt er. Giriga arbetsköpare/journalister.

Jag är lite orolig. för jag vill inte att My Sister Went to London's svar på Mary Poppins (aka The Idiot Wind is blowing) ska försvinna. För jo, IWB känns lite som nyss nämda nanny. Och hur tänker jag då? Personen i fråga är hemlighetsfull som bara den, tillrättavisande, snygg, flyger med ett paraply istället för att köra bil, sjunger väldigt bra och när hans/hennes uppdrag är utfört drar denne vidare. Precis som Mary Poppins!
Okej alla dessa karaktärsdrag har jag väl inte lyckats fastställa men jag har en stark känsla av att det kan vara så!

Nu ska jag försöka slakta min massiva Att-Göra hög. Men visst hade det varit ganska kul om man kunde få sitt hår att byta färg med hjälp av tankekraft?

Kommentarer
Postat av: J

Svar på allt i ett:

-1 och 4.
-Jag får bara samtal från dragan som ringt fel. =(
-I DI stod det för 3 månader sen att 10 min/timme slösurfa på jobbet hjälper effektiviteten. Jag blir arg på kvällstidningarna. Död åt dem.

2008-05-20 @ 15:57:21
URL: http://kreftans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0