en jävla massa ord

Just nu saknar jag lite livsenergi.
Har ingen lust med någonting...förutom att möjligtvis bli pussad på av en pojke. But that's just my bekräftelsebehov talking. Fy fan. Varför ska det vara så skevt? Varför lägger man (=jag) så mycket mer tyngd i vissas ord? I guess that's what happens när man hade en frånvarande far i sin barndom. Nåja.

Alla unga tjejer har en blogg. Så sa RaJ, en av mina kollegor, på ett lagom degrading sätt. Kul. Men lite så är det väl. Det är många tjejer som har bloggar. Varför det är så kan jag inte svara på. Jag vet bara varför jag har min. Eller jag vet inte exakt varför men jag tror det har något med ventilation och uppmärksamhet att göra. Men här är det återigen samma sak. En kille som bloggar anses nästan vara exotisk. Eller i alla fall mer intressant än än pladdrande tonårstjej. Och åter är jag tillbaka i slutsatsen att en killes ord är värd mer än en tjejs. Eller nu hårddrar jag väl det en aning. Det finns ju helt klart en jävla massa blåsta brudar som skriver om sina kläder och inte har ett jävla dugg att säga egentligen. Samtidigt finns ju alla vettiga ladies som faktiskt bidrar med en röst. Synd bara att bägge dessa kategorier ska falla under samma kategori människor nämligen kvinnor.
Och eftersom de bloggande dudesen är färre och generellt sett inte är lika intetsägande (de skriver oftast för att de faktiskt gillar att skriva och resultatet blir ju onekligen därefter) så blir ju manliga bloggare "mer värda". Nu orkar jag inte trassla in mig mer i dessa tankar.
Jag hade bara velat ha lite mer jämställdhet, eller jag önskar åtminstonde att jag kunde få ett mer jämställt tänkande. What's so difficult about that anyway? Alla är vi ju människor.

Det här inlägget blev inte alls som jag hade tänkt mig. Det verkar som att det är väldigt lite i mitt liv som blir som jag hade tänkt mig these days. Kan det bero på att jag inte riktigt har en uttalad idé om vad jag faktiskt vill? Perhaps.

Jag önskar att jag hade min stora mörkblåa luftmadrass här. Men den är i Hycklige of all places. Längtar efter den väldigt intensivt just nu. Det är den och ett badkar som jag vill ha mest intensivt för tillfället. Vill kunna bada även i detta huset. Jag gillar att bada, det är få saker som går upp mot ett bubbelbad när det kommer till att få mig att må bättre. Fast det har hjälp lite att blogga också.

För övrigt är jag rätt så trött på det test jag utsätts för. Eller trött och trött men det känns lite weird. E sa att han skulle se om det var sant att jag visst blev glad av att umgås med honom även om han inte skulle bekräfta mig genom att pussa på mig. So no kissing for me. Alls. The other day hade vi sex helt utan att kyssas, han är sooo Julia Roberts i Pretty Woman med den här no kisses on the mouth grejen. Behöver jag säga att det inte var det roligaste sexet i mina dar? What can I say, I like kissing!
(det är när man skriver sånt här som man inte vill att ens släktingar och arbetskamrater ska hitta ens blogg)

Nu ska jag nog gå ut i djungelrummet, öppna upp väggarna och lägga mig på soffan så att jag får känslan av att vara ute men ändå slipper sola. Den här pressen att man måste sola bara för att det råkar vara fint väder faller inte mig i smaken. Jag kör mer på Pippi Långstrump-tänket att jag kan väl få vattna blommorna när jag vill och råkar det regna just den dagen jag vill vattna blommorna så skiter jag i det och vattnar dem ändå.

Kommentarer
Postat av: J

Det där var nog tamejfan det bästa jag läst på hela dan ^^

2008-05-12 @ 00:18:37
URL: http://kreftans.blogg.se
Postat av: Unn

Tack! Va roligt att höra!

2008-05-12 @ 10:00:28
URL: http://mysisterwenttolondon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0