Why on earth would I want to get better

Just nu längtar jag väldigt intensivt efter friskhet. Har tom tänkt ut en lista över några specifika saker som får mig att längta lite extra till den dagen jag kan titulera mig körtelfeberfri.

  • MAT!
    Jag säger bara det. Riktig Mat. Tänk att få äta någonting som faktiskt har smak! Kryddad mat! Och då menar jag att verkligen kunna äta den, utan att behöva tugga sönder allt till gröt och slippa kämpa med att hålla tillbaka tårarna när det blivit dags att svälja.
  • Folk!
    Socialt umgänge hade varit trevligt. Men det blir ju inte så lätt när man är sjuk. Jag kan ju inte ta mig någonstans. Okej att körtelfeber inte är så smittsamt (om man nu inte råkar äta från samma sked eller på annat vis råkar utväxla saliv med någon) men jag är ju inte direkt i lämpligt skick för att vara något höjdarumgänge. Seeing that min feber kan slå till lite närsom och jag då behöver äta och sova är jag ju inte så rolig att hänga med.
  • No more svullnad!
    Jag kommer att bli så snygg när jag blir frisk! För då kommer min fat-suit hals ha försvunnit och min jawline kommer att ha återinträtt på sin rättfärdiga plats som avgränsare mellan ansikte och hals.
  • Hello face!
    Eftersom ingen vettig människa sminkar sig när man är sjuk har jag vid detta laget vant mig vid att se mitt ansikte without a scrap of makeup. Och jag tycker inte jag är speciellt ful för det, despite swelling an puffyness. Så tänk då va toksnygg jag kommer att bli den dagen i en förhoppningsvis inte allt för avlägsen framtid då jag börjar sminka mig igen. Helt galet!
    Dessutom kommer mina ögonbryn få sig en omgång när jag mår bättre. Resonerar som så att jag inte vill utsätta mig för mer smärta än nödvändigt nu during this awful disease. Alltså får ögonbrynsplockning vänta.
  • Hair
    Ska nog be min fina Sigrid fräscha upp min färg lite. Och det börjar nog bli dags att kapa lite också. Får ringa Mia och ordna ngt. När jag blir frisk.
  • Byebye mjukisbyxor!
    Mjukisbxor är ju helt klart det enda rätta att ha på sig när man är hemma och enbart förflyttar sig mellan sängen och soffan. Men jag längtar efter att få klä på mig ordentligt!
  • DANCE!
    Det lär väl dröja ytterligare innan man får börja motionera igen. Typiskt att jag skulle bli sjuk just när vi börjat träna på uppvisningsdanserna. Men när jag blivit frisk kan jag iaf gå till dansen och titta vad de har satt ihop och på så vis kanske lyckas snappa upp litegrann.
  • Snel Hest
    Någon stallvistelse lär det inte bli på ett tag.
  • Partey
    Känns som att det var år och dagar sen jag var ute nu. Även om det bara rör sig om ett par veckor i realiteten. men eftersom att jag varit så pass isolerad nu så känns det som att väldigt lång tid har förflutit sen jag var ute bland some partypeople.
  • Tryckutjämning!
    Mina öron gör ontontont av den anledningen att jag inte kan tryckutjämna dem. Längtar tills jag kan höra mina öron göra plopp-ljudet som kommer när man tryckutjämnar.

JAG VILL BLI FRISK NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0