Where did it go? Jag är en sköldpadda.

SköldpaddaJust nu har jag lite funderingar över vart fan min käklinje har tagit vägen!! Min hals har svullnat upp på ett väldigt märkligt vis. Mina halsmandlar har ju blivit mindre, mycket mycket mindre. Åtminstonde om man ser till hur de känns utifrån när man tar på halsen.
Dock ser det inte riktigt lika lovande ut om man tittar i halsen. Ni vet den där saken som hänger ner från gommen precis i svaljet? Den tar i princip upp hela utrymmet som är till för att svälja saker. Det rör sig om enstaka millimeter på vardera sida som inte upptas av denna häng-grej (det stör mig att jag inte vet vad den kallas). Och mina halsmandlar, som jag förmodar att det är som tar upp resten av platsen har stora sår
som rivs upp varje gång jag sväljer någonting. Även mitt eget saliv. Inte så skoj.


var?Men halsmandels-svullnaden har iaf gått ner på utsidan. Däremot har jag råkat ut för nya uppsvällda körtlar. Nu har nämligen de körtlar som utsöndrar saliv under tungan fått för sig att agera ballong och blåst upp sig till onormal storlek. Detta har medfört att min käklinje har försvunnit helt och hållet! Puts väck!
Därför ser jag nu ut väldigt mycket som en sköldpadda. Skoj, skoj.

Eller så kan man säga att det ser ut som att jag har en fat-suit på mig. Iaf om man bara tittar på ansiktet/halsen. För jag är lite svullen i ansiktet och sen har jag ingen jawline som talar om var ansktet slutar och halsen börjar, vilket gör att mitt ansikte ser kraftigt överviktigt ut. Vilket känns quite odd.
Speciellt med tanke på att jag tror att jag har magrat lite sen jag blev sjuk. Inte så mycket i så fall, men lite kanske.

Nu vill jag ha mat. Typ spicy vårullar. Eller currygryta.
I long for a grapefruit!
Jag är trött på yoghurt med frysta blåbär. Fast det är faktiskt ganska bra mat. Lite bättre näringsvärde än i glass. Så jag blir inte lika snabbt febrig. Och blåbär är ju supernyttigt, massa vitaminer. Vilket jag inte får i mig speciellt stora kvantiteter av med min nuvarande diet. Utan blåbären that is.

I'm a sköldpadda. Yay................Not!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0