Helgen är en kupp

Vad gör folk egentligen med hela helgen? Jag är inte van vid detta enorma block ledighet som träder i kraft när fredagens arbetsdag är slut. Innan var jag ju bara helt och hållet ledig på söndagar. Men nu? Jag har förskräckligt mycket ledigt! TVÅ hela dagar, plus fredagkvällen. Det är verkligen galet.
Just nu har jag ingen aning om vad jag ska göra med resten av min lördag (som det ju faktiskt är väldigt mycket kvar på) samt hela söndagen.
Jag har ju redan partajat med mina finingar Malin och Magnus. Vilket rockade! Love those two!
Sen har jag även städat undan de flesta bevisen på gårdagens alkoholintag, ringt till canal digital och pratat med en seg kvinna för att vi skulle få tv, tittat på bumbibjörnarna med min bror. Och en hel del annat.
So what to do?
I wish I hade a date to attend. Men så är inte fallet.
Helgen är ju typ en kupp för att man ska skaffa sig kärlek! För kärlek är ju onekligen ett jädrigt bra tidsfördriv. Och när har man tid? Jo, på helgen. I think I'm on to something here... För det är ju verkligen nu man har lust att ha någon att klappa på. These lazy days som ju blir så himla mycket mer speciella om man gör ingenting tillsammans med någon som man också får pussa på. Why? Jo, för att man ska vara kär och galen och därmed inte...hm, har inte räknat ut varför denna kupp sats till verket. But I bet it could be for a whole bunch of reasons!

Det skulle ju kunna vara så att man ska föröka sig och tillfoga världen ytterligare några snoriga ungar som ska växa upp och bli världsmedborgare och så ska det fortsätta så tillräckligt länge...tills mänskligheten är så pass stor att vi kan blida en intergalaktisk armé och göra en Herrarna av Kricket (nej det stavas inte så) och köra en utrotningskampanj på alla andra i universum. Så skulle det kunna bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0