dressed for bed

Inget går upp emot lite härlig nätshopping för att lyfta mina själar. Härlig direktöversättning av det engelska uttrycket 'lift my spirits'. Jaja.
Men nu har jag iaf lagt ner många slantar på  en helt ny wardrobe till min säng. Japp, vi snackar seriös sängklädesshopping. Kände att jag verkligen har på tok för få snajsiga outfits till min säng hos pappa. Jag som älskar känslan av nytvättade sängkläder och därmed byter relativt ofta insåg att jag har lite ont om grejer att byta till. Har kört med lillebrors fantomenlakan (dom är iofs heta, mest för att jag då kan hävda att I'm currently sleeping with a hot muscular man) och skarvat med örngott. Jag har nämligen inte mindre än fyra kuddar. Så det går ju åt en del örngott. Men nätshopping är bra och ikea.se blev min vän.

Kör en satc-Miranda grej och tänker att om min säng är en plats jag vill vara på så kommer andra också vilja det. Och då är det inte "andra" som i vem som helst jag syftar på utan jag är egentligen ganska specifik i mina önskemål ang. sängkamrat. Men nu ska jag inte gå djupare in på det ämnet. Då känner jag mig bara lonely. Nu ska jag nog tillbringa lite quality time med mina gamla lakan, örngott, och påslakan. Sömn tror jag visst det kallas.


Måste bara nämna att jag nu lyssnar på det första album jag alldeles egenhändigt laddat ner. Det blev Kate Nash's Made of Bricks. And I like it. Jag är så sjukt stolt över mig själv och mina nyvunna kunskaper. En hel uppsjö av musikaliska och filmiska möjligheter öppnar ju sig på detta vis! UTAN att jag behöver tjata på mina beloved friends att de ska ladda ner saker och skicka till mig! Marvellous!
Jag sa väl föressten att fildelning är en synd som borde beläggas med dödstraff och att jag aldrig skulle ägna mig åt sådana försyndelser? För så är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0