Verkligheten

Har inte riktigt vant mig vid renligheten här i verkligheten ännu. Det är märkligt men varför känner man sig mycket enklare smutsig i den vanliga världen än man gör på festival? Fast så är det ju sannerligen inte. Men i vardagen är man ju typ "ofräsch" om man inte duschar varje dag. I den bästa av världar anses ju höjden av renlighet vara den bakteriedödande gelen på bajamajorna och våtservetter. Härligt! Eller för att citera Toffe:
"Jag är nog den smutsigaste människan jag har träffat."
Fast är man inte smutsig en festivalsöndag anser jag att man har misslyckats. Att duscha är ju för jävla fjantigt! Fuck va äckligt det här låter men det är ju sant so whatever, ni festivalsfränder förstår mig nog. Ni andra vet inte vad ni missar.

Nu ska jag jobba utav bara helvete. Ska bara berätta lite om min nya väska...väskor. Förra veckan så var jag lite sugen på en ny, lite praktiskare, festivalväska. Så jag var runt lite i stan och kikade men alla väskor jag hittade var antingen dragkedjelösa, fula eller fruktansvärt dyra. Så det bidde ingen väska. Men då fick jag en finfin idé! Varifrån har jag fått typ 90% av alla mina väskor? Jo, min mormor! Brukar få väskor i present av henne. Och det var även av henne jag fick min tuffaste väska ever, nämligen min träningsväska. Det är hennes tennisväska från 79-talet som är stor, röd och allmänt ascool. Får typ komplimanger för den varje gång jag använder den. Så jag resonerade som så att min älskade mormor säkert har hela källaren full med en massa tuffa vintageväskor. Så jag ringer upp henne och frågar om hon har några gamla väskor hon inte använder. På vägen hem stannar jag till hos M & M för att se vad mormor lyckats luska fram. Dock glömde jag ta med en aspekt i beräkningen. Min mormor är en snobb. Så hon har inte tyckt det varit värt att spara några handväskor som inte varit Märkesväskor. Så väl där överlämnar hon en Bally purse av tuff tantmodell samt en Burberry väskportfölj. Bägge säkert tio plus år gamla och oanvända. Jag blev glad. Dock ansåg jag att ingen av dem lämpade sig speciellt väl att användas i festivalsammanhang så jag har använt dem nu i verkligheten istället. Min mormor är rolig. Och snäll.

Kommentarer
Postat av: J

En gång fick jag 50 kronor av min mormor. Hon är skön. Och snål.

2008-06-03 @ 15:06:12
URL: http://kreftans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0