Hur definerar man sig själv?

Det är tidig kväll och jag har en väldigt klar uppfattning om hur jag vill spendera resten innan det blir natt. Jag hatar när jag känner mig stressad för att folk inte svarar på sms som jag tycker att dom borde göra! 
Det är ju definitivt his loss att inte svara på just det här smset. Stupid fuck.

Har ju klurat en hel del på hur jag skulle vilja fräscha upp min blogg...men det är svårt. Att tänka ut hur man vill att ens header ska de ut är ju galet svårt. Vad ska det stå?  Det är ju som att sätta en ettiktett på sig själv. Jo, men så blir det ju. Eftersom jag inte har något speciellt syfte med min blogg så finns det ju ingen given beskrivning på vad den innehåller och vad en potentiell läsare har att förvänta sig om den scrollar neråt. Med resebloggen var det ju skitlätt. Det är ju en reseblogg så då skriver man typ det, och vem det är som reser: "Unn och Sigrid -om a worldwide adventure" . Simple as that.
Men min blogg är ju bara jag. Och hur beskriver man egentligen sig själv i 1200 gånger 400 pixlar? Det är ju hur svårt som hellst. "Unns Blogg" känns ju inte heller så spexigt. Även om det kanske är sant. Och att bara skriva "Unn" ser så fåningt ut. Jag har inget förnamn som gör sig på egen hand, inte i skrift iaf. Och ska man plita dit någon bild? Isf vilken? Vilken bild är så mycket jag att den förtjänar en plats i rubriken för mina tankar? Jag kommer inte på någon.
Har ju en hel del idéer på finfina upplägg men det gäller ju att kunna utföra dem också...mina photoshopskills är ju gasnska begränsade. Så jag funderar vidare på hur jag vill definera mig  själv.

Det är ju så himla mycket enklare att veta hur någon annan är. Och hur någon annans grafiska profil borde se ut...men min egen? Det vete fasen.

Kommentarer
Postat av: sigrid

en naiv idealist som dör på slutet skrivet i times kanske?

inte jette scmexigt

2008-06-23 @ 23:41:02
Postat av: J

Fråga folk som känner dig är ett hett tips =)

2008-06-23 @ 23:49:22
URL: http://kreftans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0