giv mig choklad

Sitter nu på jobbet och förtär frukost. Knäckebröd och te. Vilket känns lite spartanskt, speciellt då någon i en av lägenheterna ovanför mitt lilla kontor här i Alvesta verkar hålla på att tillaga lyxfrukost modell bättre. Så nu luktar det underbart av fattiga riddare i hela huset. 
Hela 'byt bröd'-grejen känns som en scam när man vet att dem på våningen ovanför äter fattiga riddare. Jävla fiberrika knäckebröd. Jag vill också ha lyx! Känner mig lite bitter över detta faktum.

Egentligen borde jag nog inte vara på speciellt bra humör alls idag. Inte om man ser till omständigheterna. Idag har jag nämligen drömt att jag missade min födelsedagsfest, försovit mig, inte hunnit med att äta frukost (därav knäckebrödet!), fått my period (vilket är ytterst märkligt då mina p-piller gör att jag i vanliga fall är regelbunden som en klocka, ALLTID tisdag eftermiddag! Men inte idag uppenbarligen. Odd.) samt fått matchande cramps. Vilket suger!
Men mitt humör har ändå hållt sig på en hög nivå. 
Cuz det är ju så sjukt mycket som är bra!
Jag har ju nämligen inte missat min födelsedag, jag hann med tåget till Alvesta (även om jag fick springa lite), jag fick ju frukost ändå...tack vare min skapa hjärna som ordnat det så bra att jag hade en knäckebröd-stash i Alvesta(!) och ang period-grejen så finns det ju trots allt fördelar även med denna. Något jag påtalade för Andreas the other day.
Måste bara påpeka hur underhållande det är att A nu, bara för att han blivit ihop med sin Britta och därmed har ngn som i teorin skulle kunna producera hans avkomma, helt övergivit sin "Jag vill ha barn NUNUNU"-inställning och blivit helt anti-children. Amusing! Så jag har nu lite tips till honom och resten av världen:

För när ens flickvän har mens ska man som pojkvän, istället för att tjura över att hon kanske är lite lynnig och perhaps inte vill ha sex, tänka såhär:
Min älskling har mens! Jag kommer altså inte bli pappa without planning it!!
Men stackars kvinna som måste utstå dels smärtan och risken att blöda till sig järnbrist varje månad! Och detta är tacken för att hon varje dag under resten av månaden ser till att komma ihåg att äta en massa hormoner som gör att vi kan ha sex utan att få en massa små snoriga ungar som bieffekt.
Alltså bör jag visa min uppskattning för my lovely lady genom att skämma bort henne en smula. Tex genom att hjälpa till att re-heata värmedynan, cuddle and comfort, köpa choklad om hon ber mig och/eller se till att vara extra snäll mot henne.

Aja, jag är uppenberligen inte gravid. Grejt. Är dock sjukt sugen på choklad. Klyschigt nog.
Men the pain är iaf under kontroll med hjälp av ipren och otajta kläder. Längklänning ftw!

En annan bra sak förutom avsaknaden av graviditet är gårdagens grillning. Det blev jädrans trevligt! Vid fem trodde jag inte det skulle komma någon. Alls. Men tillslut blev det en rätt stor skara. Fast det är kul det där med att sätta tider. Tänkte att sju var en bra tid. Man har garanterar slutat jobba samt hunnit bli hungrig. Vid tolv minuter över åtta kom A-lex och Sandra och sen droppade folk in allt efter som. Tillslut (ca 1,5h efter utsatt tid) var vi nio stycken. Det blev i vilket fall som helst en väldigt lyckad måndagskväll!

Kommentarer
Postat av: J

Jag är iaf förbannat tacksam över att inte vara kvinna, mens klarar jag mig bra utan.. å snygg design hare blitt måste jag säga! =)

2008-07-29 @ 11:38:53
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: andreas

tja ... finns ju dom som har mens under graviditeten också :P

2008-08-06 @ 20:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0