Fit for flight

Gick på lunch för lite över en timme sedan. Tänkte gå till Cityhallen och köpa min vanliga 20 kronors paj. Billigt och lagom mycket mat för att man inte ska bli för mätt. Men så kom jag på att jag nog skulle gå till Naturbolaget först, för att kolla om dom hade några vettiga backpacker-sandaler. De hade de faktiskt, hittade ett par Teva-sandaler i min storlek som jag kände att jag nog ville ha. Men så drabbades jag av lite tvivel och beslöt att det nog var en bra idé att ringa min pappa och be om hans advice. Har haft fetingångest inför alla "reseinköp", de känns nämligen så väldigt viktiga. Så jag ringde upp my old man. Han satt på PM och lunchade med farfar. Så det var bara att knalla över gatan och stoppa i sig ett kycklingspett med chilipasta. Rysligt gott! Och galet mycket lyxigare lunch än den findus paj jag hade tänkt förtära! Vilket flyt man kan ha!
Sen fick jag med mig pappa in för att titta på sandalerna. Och av bara farten så köptes inte bara ett par Teva-sandaler utan även den Haglöfs ryggsäck jag har velat ha!
Men det knäppaste av allt var att pappa uppenbarligen kände att han var på givmilt humör och GAV mig väskan i "avresepresent". Gulliga, gulliga pappa! Blev nästan lite rörd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0