sad vs happy

Nu är jag i alla fall på lite bättre humör. Men helvete va mycket som har gått fel idag.

  1. Först var båda mina nyckelknippor borta, nu saknas "bara" jobbnycklarna.
  2. Jag missade bussen i jakt på mina nycklar. Kom därmed tjugo minuter försent. Fan.
  3. Idag är typ sista dagen att byta peak-tracksuiten jag fick i julklapp som får mig att se ut som någon som kanske borde överväga en surgical bypass. Upptäckte imorse att lappen saknas på tröjan. Vilket innebär att den kanske inte är bytbar. I så fall är det 800 spänn åt helvete. Fuck.

Inte så kul. Och väldigt oväntat då denna dagen började ganska lovande. Måste nog uppväga min negativa lista men en lite positivare:

  1. Jag kom upp i tid, trots att jag snoozade.
  2. Kunde konstatera att min hud blivit lite bättre av min nya (svindyra) ansiktskräm. Vintertorrhet I curse you!
  3. Sminket kom på plats utan några som hellst missöden i stil med att repa linsen med mascaraborsten....vilket nog inte vore så bekvämt.
  4. Jag vägde mig för första gången på ages. Och jag vägde bara(!) 66,5! Trodde faktiskt att jag vägde ganska mycket mer. Och av någon konstig anledning har jag fått för mig att jag håller på att gå ner i vikt. Det bara känns så. Vilket inte är så dumt kanske.
  5. Dansen har börjat igen. Vilket iofs har medfört att jag har sjukt ont i nacken...pga av att ha slängt så mkt med huvudet (while dancing our sexydance ^^ ). Och vi ska inte tala om träningsvärken. Men det är helt klart värt det! Rolig motion är grejen! Tror aldrig jag har varit så genomstretchad i innerlåren som just nu. Förmodligen är inte en split helt avlägsen just nu. Tidigare har jag ju bara kunnat spagat. Men det vore ju askoolt att kunna båda! Synd bara att ridningen motverkar den vighet jag lyckas åstadkomma när jag dansar. Annars hade jag varit riktigt vig! 
  6. Jag fick just 100 kronor som jag hade gömt att jag lånat ut till Therese.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0