allt som finns

Jag gråter för att min bästa vän mår för jävla dåligt och jag kan inte göra någonting åt det.

Jag gråter för att jag vantrivs i mitt liv. I mitt rum. I mitt allt. Jag gråter för att jag saknar mitt ex, för att han är den enda jag någonsin känt som kunnat få mig att känna mig alldeles trygg. Det var nämligen den rollen jag gav honom. Jag gråter för att även om man gör rätt, lyckas med allt det man ska göra i sitt förbannade jävla liv, så kan man inte bli lycklig. Det är bara ett meningslöst hål. Och jag har till och med gått kursen i att finna sig själv och se sina mönster som förhindrar en från att bli lycklig. Inte kan jag se någon lycka eller mening för det. Allt det som man skulle kunna kalla lycka lägger man ju hela tiden på framtiden. Jag vill bli bra på mitt jobb för att utmana mig själv och finna mening. Jag vill resa jorden runt för att utmana mig själv och finna mening. Jag vill finna kärleken för att utmana mig själv och finna mening. Jag vill få barn för att utmana mig själv och finna mening. Jag var tvungen att gå ifrån matbordet för att jag började gråta när pappa blev arg för att han kände sig ouppskattad. Allt är bara skitsnack. Hela systemet är ju uppbyggt för att människor ska misslyckas och känna sig ensamma. Det finns ju ingen tid för någonting annat än att känna att man inte räcker till. Man räcker inte till på jobbet. Man räcker inte till hemma. Nu för tiden får man ju inte ens tillräckligt med sömn. Livet är inte tillräckligt för mig. Och vad kan jag göra åt det? Ingenting. Det är allt som finns.


Kommentarer
Postat av: Amanda

hm, det där låter inte alltför festligt ... :( tyvärr är det svårt att komma med några bra ord som hjälper. hoppas det löser sig så småningom iallafall.

ang. layouten på min blogg... tjadu, jag fixade och trixade lite med stilmallen/kodmallen och laddade upp ny header som jag gjorde i photoshop. det går att hitta lite guider på internet :) ex www.designhjalp.blogg.se (en tjej som har den sidan som är grym på sånt här ... vilket inte jag är, men det går att läsa sig till det mesta) pusspuss

2008-01-09 @ 12:01:29
URL: http://domeintheparc.blogg.se
Postat av: puff

du räcker mer än till älskling.

2008-01-09 @ 17:39:15
Postat av: Lisa

Sweetest. Det kommer fixa sig till slut, finns ingen tvivel, fast nu känns skiten sur. Köpenhamn var ju för rackans trevligt iallafall! pussis

2008-01-10 @ 11:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0