lågstadieskrock

Jag är hungrig och kan fokusera på något i ungefär två sekunder innan mina tankar sprätter iväg åt ett helt annat håll. Klockan ett är det lunch, klockan ett är det lunch. Jag längtar intensivt.

Det är det någon som är kär i mig som tänker på mig rätt så frekvent.
And how do I know this? Jo, låset på halsbandet åker ner och fastnar i hänget på halsbandet, typ jätte ofta! :D
Lågstadie-skrock äger! Detta är typ den enda skrockgrejen jag tror på, förutom gatubrunnsgrejen då. You know k-brunn för Kärlek, fv för Förevig Vänskap, A för Otur och gallerbrunnar betyder att man kommer hamna i fängelse alternativt att man kommer att göra något brottsligt. Det med gallerbrunnarna har jag hittat på själv. men det kändes så givet att jag utsett det till obestridbar sanning. Och nu är det för inkört för att ändras på.
The reason att jag, som i övrigt är helt skrockfri(!), tror på lågstadieskrock som detta är nog att det var den första svenska skrocken jag stötte på. Tror det var Camille som lärde mig bägge dessa grejerna. Och då måste det ju vara sant! Om hon sa det liksom. Nämnas bör väl att källkritik var väl inte riktigt min starkaste gren som sjuåring. resten av det svenska smörgåsbord av skrock som existerar här i Svea Rike var jag relativt gammal när jag kom i kontakt med, i och med min barndom som utlandssvensk. Så eftersom jag blev introducerad för skrock rätt sent så det kunde jag avfärda det som dumheter. Men gatubrunnarna och halsbands-grejen sitter som bara den, ohjälpligt fastnötta i min trosuppfattning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0