hangin' out with McNulty & Co i brist på annat att göra

Jag är ganska opepp just nu.
Hade ju ställt in mig på att kvällens aktiviteter skulle bli att hänga med Siri, äta muffins och röka vattenpipa. Strax innan jag skulle gå hem  från das fuckin' arbeit såg jag att hon messat om change of plans. Bummer.
På väg hem från jobbet går Erik och Jonatan (utan h) förbi utan att se mig. Så går det när man inte vänder på huvudet.
För en liten stund sedan blev jag påminnd om hur mycket jag ogillar att ha mina föräldrar på samma ställe. Då blir det nämligen så himla uppenbart att de inte är tillsammans längre. Vilket det lilla barnet i mig hatar att inse.

Jag skriver nästan aldrig längre. Inte på riktigt liksom. I min fantastiska blogg skriver jag ju mest hela tiden. Men det är inte samma sak. Min blogg är inte samma sak som min poesi. Jag saknar mitt skrivande. Okej, visst är det lättare att skriva vackra ord när man är ledsen...hon har poesi i sina sår och allt det där. Fast jag saknar det nu, mitt skrivande trots att jag inte är ledsen.

Dagens låt är i vilket fall som hellst The Worrying Kind med Maia Hirasawa. Bästbästbäst! Mina trumhinnor protesterar en aning när jag försöker lyssna på något annat.
Den enda låt som går någorlunda bra att lyssna på, förutom Maias Schlagervinnar-cover, är Back Where I Was Final by some dude named John Elliot. Fett bra den med! Dock har jag inte den blekaste aning om vart jag har fått den ifrån. Hittade den när jag satt itunes på schuffle en dag när jag var sjuk. Så om det är något du känner igen att du skickat/lagt in på min ipod/in some mysterious way given me ska du ha en massa massa credd!

Kommentarer
Postat av: SIRI

Nu känner jag mig som världens dåligaste (sämsta) person!
I will make it up to you! Vad sägs som friday?
Och vad sa du om terassen egentligen? Du kan väl ringa mig ikväll pleeeease, typ vid tio om du är vaken! Jag jobbar natt som vanligt!
puss

2008-04-24 @ 10:41:38
URL: http://www.siriosa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0