fast det är ju inte helg på riktigt

52807-82Hade ett litet snygg moment i förrgår. De är inte så vanligt förekommande these days. Kan ha varit för att jag hade mascara på mig den dagen. I don't know. Men kände mig iaf en liten smula pretty och beslöt mig för att ta lite ego pics. Det är väldigt lätt att vara självkritisk mot sitt nästan osminkade ansikte, ofärgade hår och trötta ögon, men jag publicerar ändå en bild. Bara för att.


Jag har fått för mig att det är lördag idag. Det känns som lördag. Vilket är dåligt. För numera är inte helgen något positivt. Snarare en extra ensam del av veckan. För i veckorna är ju alla i skolan och på jobbet och det känns tryggt att veta att ingen kan hälsa på mig för de är upptagna med vardagsstök. No hard feelings. Men helgen...då är ju alla lediga...vilket får mig att känna mig väldigt ensam. Paradoxalt nog.

Jag tror det var gårdagens uppstyltade "extrafina" middag som har lurat min redan lite uppfuckade tidsuppfattning att skippa några dagar och gå direkt på helgen. Så jag tror att det är helg och känner mig därför miserabel. För på helgen ska man ha roligt. Så är det bara. Det är vår kulturella mentalitet att man bara får leva ut på helgen. Which iofs sux, men det sitter rätt djupt rotat. Och jag har inte roligt på mina helger. Så blä för helgkänsla.


Ett bevis på min totala avsaknad av kontakt med omvärlden är att jag bara använder duntofflor. Bara. Faktiskt. Till de få tillfällen jag går ut utomhus, typ för att rasta hunden eller hämta tidningen, har jag fixat ett par "utomhusduntofflor". Jag har helt enkelt tagit Carls Cheap Monday skor i storlek 46 och fodrat dem med Ylvas duntofflor som är identiska med mina. Hur bra som helst! Kanske borde ta patent på det här innan jag lägger upp en bild...äsch va fan. Detta bjuder jag på! Dessutom ser man supersnygg ut i dem! Plus att de tack vare sin storlek även funkar som snöskor/båt om man skulle hamna i oväntade väderförhållanden! Jag känner mig som ett jävla geni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0