Do me no harm

Sitter nu och ska försöka fylla i papper till försäkringskassan om sjukpenning. Kunde de ha gjort blanketten krångligare än den är?!?!?! Jag tror inte det, inte ens om de hade försökt!
Dumma försäkringskassa! Det är bara för att dom inte får ha drakar som för att vakta skattkistan längre! Jag lovar! Back in the day när det var ordentliga drakar som vaktade behövdes inga megabesvärliga laburinter till blanketter. Det var bara att ta sig förbi drakarna och plocka åt sig så många gulddubloner som man tycker sig vara värd för besväret och mödan att vara sjuk. Måste säga att jag gillar the old way better. Känns liksom lite hederligare än att trassla in sig i papper och inte få några pengar av den anledningen. Lyckades man inte få något guld förut så fick man ju i alla fall en cool brännskada att skryta med.

Men jag har faktiskt också fått en skada! Fast inte lika tuff som ett drakbett, utan en ganska pinsam öveklass-skada. Eftersom jag inte har jobbat på år och dagar och inte får motionera så har mina händer blivit väldigt moderna...om jag hade levt på typ 1700-talet. De är nämligen bleka, mjuka och har inte en endaste liten förhårdnad eller blåsa. Mina praktiska stallhänder har helt enkelt förtvinat. Bara softness left. VIlket ju ansågs vara idealet på den tiden. Bevisade ju nämligen att man hade tillräckligt med pengar för att slippa arbeta.
So back till min skada.
Mamma fyllde ju som bekant halvvägs till hundra igår, så det dracks champange...mycket sådan. Och när jag skulle öppna en flaska Pol Roger lite elegant så pallade mina händer inte riktigt med den hårdhänta friktion som uppstod när jag skulle "skruva" bort korken. Så nu har jag en blåsa i handflatan due to champagne bottle opening.

Kommentarer
Postat av: sigrid

http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=86266&a=1083516&lid=puff_1084052&lpos=extra_0

kanske ger lite klarhet ;)

2008-04-08 @ 20:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0