jomenvisst

Jag saknar tiden att blogga! Jag har skrivit hur många blogginlägg i mitt huvud som helst men inte haft tid att skriva ner dem. Ok jag har ju bloggat en hel del ändå...men jag har inte fått ur mig dom där riktiga RIKTIGA blogginläggen som är så sjukt förlösande. Dom där inläggen som är ett virrvarr av halvpoetiska filosofiska tankar som är så sköna att skriva. De där inläggen där det finns en klar grundidé men som får eget liv så att jag aldrig vet hur de ska sluta. Jag saknar dem. Och känslan de ger mig. Det är tråkigt att jag inte fått ur mig dem ännu. För de finns där. Mina sk prosadikter. I mitt huvud. Det är bara att jag aldrig har den där stunden att sitta ner och låta det flöda som det ska. Det är så mycket som tar så mycket tid.
Kanske borde jag ha haft en av Siris böcker 'Kvinnor som tänker för mycket'.  Fast kanske inte. Jag tycker om det faktum att jag tänker. Att jag finns. Jag tycker om att jag finns.

Min födelsedag var ingen hit direkt. I själva verket var den dålig, riktigt dålig, sämst faktiskt. Ett smakprov:
Vaknar och är det näst bakfullaste jag någonsin varit. Går upp och spyr i väntan på att jag ska bli uppvaktad. I present fick jag två presentkort. Presentkort är det absolut mest tråkiga svenk-mesiga man kan få. "Då kan du ju köpa det du vill ha!" Hur jävla lameass kan en present bli? Inte mer än så iaf. Sjukt tråkigt att få! Jag fick en Kyra-tröja att ha i stallet också. Bara för att mamma hade fått dåligt samvete att jag inte skulle få några prestenter.
Kunde inte äta av min tårta för att jag mådde illa och spydde upp allt som passerade mina läppar! Skoj!
Dagens höjdpunkt var när jag badade bubbelbad. Men det var även det enda som var bra med dagen.
Sen kom Pia och hämtade mig för att jag lovat att hjälpa till på någon Lenas 45års fest. Jag skulle hjälpa till mellan halv fem och sju var det sagt. Vid halv tio var jag klar. Då hade jag svikit Magnus som jag skulle träffa vid stationen vid halv nio. Och min mobil var död så jag kunde inte få tag i någon som kunde undsätta honom. = Major dåligt samvete.
Sen var det allmän kris med allt ett tag (mammas mobil som jag lånat var borta, jag hade råkat åka ifrån ryttartorpet med nycklarna, fick inte tag i magnus osv) men det löste sig. Som tur är.
Så jag kommer till Siris och Mys fest vid typ tjugo-tio i tio. Då har jag ätit två snittar på hela dagen. De som känner mig vet att jag inte riktigt mår som bäst när jag får blodsockervärden under det normala. Så jag fick två mackor (tack my!). Sen fortsatte kvällen att vara allmänt jobbig. Ingen kom ihåg min födelsedag och jag kände mig så sjukt osnygg och tråkigt klädd, hann ju inte byta om mellan jobbfesten och riktiga festen. 
Fast Magnus prestent var riktigt kickass bra! Tidningarna Svensk Yoga, Bamses äventyr, aftonbladet (m en samlingsskiva av Per fucking Gessle) och Traktor Power. Mårtens present var också kinda sweet, han hade bränt en skiva till mig m regina spector och Lars Demian( den skivan har iofs min pappas bil svalt nu. Den vägrar att spotta ut den! Så jag har inte fått lyssna på den :-(  vilket suger, hårt) 
Oh well. Allt sög fram till klockan tolv. Det var som om någon lyft en hemsk förtrollning från mig för då blev allt plötsligt mycket bättre och festen blev riktigt rolig! bara för att det slutade vara min fördelsedag.
Söta Helena och Emma som kom med käreksförklaringar, känns så bra att veta att de tycker om mig. Man vågar ju inte alltid tro att människor tycker om en.

Oh well nu måste jag jobba.

Siri, I'll miss you när du åker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0