boy I've got a date

Idag har jag:

  1. Pillat på min nya telefon.

Det var ungefär allt. ^^

Jag har kommit på en sak, jag kommer aldrig råka ut för det där jobbiga senariot att jag och en pojkvän (el flickvän för den delen, kanske inte så stor chans då jag inte är så bi som jag skulle vilja vara) och jag gör slut och jag inte kan lyssna på någon av min musik längre. Anledning? Det är väldigt få killar som har samma musiksmak som mig och dem som har det är små pop-indie-pojkar som bara tänder på små(alltså yttepyttiga) pop-indie-flickor som ser likadana ut som de själva. Alltså attraheras de inte av mig.
Det är ju både bra och dåligt att jag inte kommer att gilla samma sorts musik som min blivande lover. Dåligt därför att man inte kan slänga på vilken skiva som helst från iPod-arkivet och båda gillar det som strömmar ut ur högtalarna. Men det är ju bra av den anledningen att jag aldrig kommer råka ut för det jobbiga senario jag nämde ovan. Att det tar slut och ingen av mina favoritartister känns som mina längre, all musik påminner om x:et. Tacksamheten är stor.
Ibland kan det vara bra att inte ha allätarens musiksmak, för då blir det ju mycket större utbud av musik som försvinner. Alltså om jag är musikallätare och mitt ex lyssnar på elektro-pop då kommer det ju bli så att vi lyssnar på elektro-pop tillsammans och sen kommer jag ju aldrig kunna lyssna på elektro-pop, nånsin! Eller okej kanske inte någonsin men det blir ju lite känsligt....ett tag iaf.
Jag har ett par känsliga låtar bara....Blower's Daughter och främst Cold Water av Damien Rice, My lil' girl's straight from heaven av Moneybrother(ärligt talat länkar jag moneybrother öht ganska mycket till mitt X), Lonely av Acon (fast det var så länge sen den var känslig så den är inte så farlig längre, plus att jag inte lyssnar på Acon), sen lyssnar jag inte så mycket på je t'aime mon amour längre :P  men i övrigt är det ganska lungt vad det gäller den musik jag gillar. Så man kan ju säga att jag kommit ganska lidrigt undan. Vilket är bra! ^^



En lite kul grej har hänt, I've been asked out! Jag ska på dejt...eller något åt det hållet. Oväntat måste jag säga. Kul, men oväntat! Och väldigt oväntat. Sa jag att det var oväntat? ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0