kors i taket

Tusen tankar!
Jag har verkligen tusen tankar som längtar efter att bli förverkligade till blogginlägg. För det är lite så, mina tankar känns lite verkligare när jag har skrivit ner dem.

Igår satte jag igång ett projekt, ett handarbetsprojekt. Jag ska brodera en julkalender. Som jag kommer att kunna ha i mit hushålle sen :-D
Har varit lite sugen på att dra igång med någon sådant mysigt pillarbete ett tag. Jag tror det är hösten och allt te jag dricker som har satt igång det urget. Höst, te och broderi. MYS!
Så igår knallade jag in på väv och garn boden och köpte lite mönster garn och grejer.
Men jag insåg när jag kom hem med min tygbit á 40*50 cm och verkligen fick se hur jävla stort det jävla broderiet kommer att bli! Detta kommer nog inte bli det där fram-till-jul-projektet jag hade tänkt mig. Snarare fram till nästnästa jul....så på så vis blir det ju nästan ekonomiskt försvarbart! Jag har ju köpt mig en hobby att hänge mig åt de närmaste åren!
Jag kommer att se allt i korsstygn.
Satt och broderade lite på lunchen och jag gillar det verkligen! Det är som en målarbok fast med nål och tråd!
Jag har alltid gillat målarböcker, det är så praktiskt och bra för man vet var man ska måla, sen gäller det  bara att göra det fint. Jag gillar den grejen. När man vet hur man ska göra. Som med mitt korsstygn, det finns ett mönster som talar om hur man ska göra -men det är ändå kreativt! Perfekt!
Det enda som skiljer mig från din mormor är att jag inte har hängboobs. ^_~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0