osjukdomssymptom

Jag tror jag håller på att tillfriskna. Symptomen? Jag har börjat äta glass igen. Häromdagen förfärade jag Sigrid när jag sa att jag inte ville ha någon glass. Men jag åt tiramisuglass med varma hallon innan. Jag har även börjat äta mat. Vilket också är väldigt otypiskt mig att inte göra. I förrgår levde jag på samoayoghurt och isvatten, not really my thing normally.
Likaså har jag börjat lyssna på musik igen. Min musik. Och slutat tycka Carola är fantastisk. Jag vet inte vad det är, men när jag är sjuk genomgår min hjärna några märkliga kromosomförändringar så att Carola blir my number one person. Det är helt knäppt, jag vet! I vanliga fall brukar jag vara ganska väldigt allergisk mot människan. Men häromdagen när jag låg på soffan och zappade (okej zappa är väl fel ord, jag hatar att zappa, speciellt när jag är sjuk...it makes my brain hurt!) så slog jag över till fyran och såg slutet på reprisen av fredagens Idol. Och just i fredags hade tydligen Carola agerat coach och extra jurymedlem. Hade jag varit vid mina sinnens fulla bruk hade jag ju naturligtvis bytt kanal direkt...men febern härjade min kropp, jag hade ont överallt och var hög på alvedon samt diverse halstabletter med smärtstillande effekt, så kanalen förblev densamma. Och Carola och hennes gospelframförande tilläts att ta över min hjärna. Och jag gillade läget.
Det läskiga är att PRECIS samma sak hände sist Madame Häggkvist var med i Melodifestivalen. Jag låg hemma i soffan med feber och blev helt betagen av hennes sång, framträdande, vindmaskiner och allt.
Så fort jag tillfrisknade återgick jag till min ursprungliga åsikt att hon är en ganska läskig, ogenuin, i det närmaste falsk människa. But try telling me that when I'm sick! DET om något är SJUKT.

Kommentarer
Postat av: mandy

Naw, inte vara sjuk! Krya på dig!

PS. Kul att du hittade min nya blogg. :) Jag byter jämt och ständigt dels för att jag vill lämna gammalt gagg bakom mig, och dels för att jag tröttnar fort på gamla grejer. Hms. puss och kram!

2007-11-21 @ 16:27:48
URL: http://domeintheparc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0