Det första jag gjorde i morse

När jag vaknade imorse var min första tanke: "Det kan väl inte vara morgon redan?"
Så jag snoozade i en halvtimme. Tur att min mamma var snel hest och skjutsade mig till jobbet, annars hade det blivit väldigt bråttom till bussen. Och väl vid busstationen hade jag insett att jag haft pengar varken på busskortet eller i plånboken. And it would not be good.
Men nu blev allt så bra, så bra i och med att mitt moderskap är snäll och ändå skulle till jobbet någon gång idag.

Det första jag sa imorse var: "Det ser ut som att någon lagt en massa knark överallt!"
Första snön föll i natt (Oh, nu fick jag en Lasse-låt på hjärnan! Visst är det väl Mareld som innehåller den frasen? Nån låt på vatten under broarna är det iaf!).
Hata att det skulle regna också, om den ändå skulle smälta kunde den väl ha solat bort? Tycker iaf jag. Men nu har jag iaf plockat fram vinterjackan nu, kände att det blev ohållbart med skinnjacka och regnjacka. Måste se till att införskaffa en mössa med, vet faktiskt inte var min har blivit av.
Igår lånade jag en rånarluva som jag vek upp och hade som mössa när jag skulle hem från Andreas. Och nejnej,  det såg nog inte alls misstänksamt ut när jag cycklade hem med lite stategiska hål i mössan. Hade varit kul att gå in på Samarkand och köpa nånting med en rånarluva på huvudet! Synd att det var stängt...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha vad jag kanner igen ingapangartilltransport-fenomentet just nu!
Ne? serisot forsta snon redan? Kera nan.
Coolt med bokslappsfest. Du ska ha bakelser med skor pa va? ;)
Kram

2007-11-07 @ 15:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0