Ungdomens Riksdag

Ungdomens Riksdag for the win!
Det var verkligen skit kul! Jag hade så grymt kul! Hela tiden!

Jag hjärtar Lovisa och Erik.
Att dom stod ut med mig trots att jag ibland var både trött och hungrig! Vi slogs typ inte alls! Eller jag jag och Lovisa slogs faktiskt lite på tåget hem, ganska hårt också, men vi var så trötta att det bara var roligt. They are so wonderful!

Träffade massor med sköna människor bla Sandra Stenlund och Emma Viklund från Skellefte och så söta Elisabeth Karlsbad, min bänkgranne som för evrigt vann retorikpriset. Yay!
(lägger ut hela deras namn för om dom googlar sig så kanske de hittar detta och skriver till mig...ein bisschen långsökt men hey vad gör man inte. ^_^ Och btw finns ju redan deras namn på Riksdagens hemsida, så jag känner mig inte överdrivet hemsk som hänger ut dem såhär.)

Jag satt på stol 118, i vanliga fall sitter Torbjörn Björnlund(V) där. But not today! Hittade hans pennor och block i lådan, övervägde ett tag att sno dem men jag fick egna så jag sket i det.

Fick en goodie-bag när vi gick. Denna bestod av en axelremsväska som det stod www.riksdagen.se på, en reflex som man slår fast mot armen (www.eu-upplysningen.se), en bok med presentaioner av alla riksdagens ledamöter, häftena EU-Så funkar det och Därför DEMOKRATI, en bläckpenna som det står SVERIGES RIKSDAG på, ett block med SVERIGES RIKSDAG tryckt på varje blad och ett väldigt flashigt cd-case med plats för 12 skivor. Hella tight if you ask me!

Vi fick über bra mat! Två olika sorters pasta bolognese och skaldjur samt mumsig pizza.

Jag blev filmad när jag diskuterade fildelning i Andra Näringsutskottet. Jag och Erik ägde söder data-nördarna! Vi convinsade alla att yrka avslag på motionen om avkriminalisering av fildelning. Yeahyeah!

Mona sahlin var lite stiff, jag föredrar Maria Wetterstrand. Hon är tüff, och tjock. På mitten. Man blir lätt det när det växer en unge på insidan av ens mage. Nu är jag även polare med Patrik Forslund (M), han är bara fem år äldre än mig, född -83.

Jag tror fan jag ska bli riksdagsledamot när jag blir stor.

Kommentarer
Postat av: mandy

Bra att du har haft det kul! puss

2007-03-25 @ 10:25:22
URL: http://shakawkaw.blogpsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0