Orchidaceae



Jag gillar inte orkidéer. Som blomma är de spektakulärt över-hajpade. De är sjukt ömtåliga, tål i princip ingenting och så är de inte ens speciellt snygga! Plus att de kräver massor med ljus och uppmärksamhet och får dom inte det så typ dör de. Jag fattar inte grejen! What's with all the ochids?
Alla orkidéer dör ungefär fyra minuter efter det att man tagit hem dem från affären, detta gäller för alla utom den lilla orkidékvist som jag har stående i en liten vas/glas i mitt öjaby-rum. Den jävla plantan vägrar att dö! Detta bara för att jävlas med mig då jag vill att den ska begå seppuku så att jag kan använda glaset/vasen som ljusstake! Men nejdå. Så jag låter den stå där så får den sköta sig bäst den vill. Lite vatten kan den väl få ibland, men jag tänker fanimig inte köpa någon jävla orkidé-näring att mata den med! Så det så!

Orkidéer är onda, som tyskland och DILL! Jag gillar inte dill heller. Men jag har ju iaf en vettig anledning att hata dill, det smakar äckligt! Orkidéer är bara allmänt ondsinta.
De kan ju driva gamla pensionärer till vansinne, helt utan att få dåligt samvete! Jävla psykopat blommor! De är värre än Hannibal Lector! Tänk på de stackars små pensionärer som måste gå upp mitt i natten för att vårda sina orkidéer, det är ju jobbigare än att ha småbarn! Småbarn skriker ju iaf när de vill nått, medans orkidéer bara står där och tjurar utan att säga ett ord, sen straffar de en genom att dö, alternativt aldrig dö utan bara stå där och smyg leva utan att blomma.
Det är nog det som stör mig mest, när de förbannande blommorna bara står där utan att blomma. Ugly fuckers.

Varför finnas om man inte kan få vara sitt bästa jag och kunna vara på och njuta av livet?
Varför ska det vara så himla svårt?
orkid?Dom ser ju till och med onda ut! Som om dom vilken sekund som hellst ska starta ett kärnvapenkrig. Passa er, dessa "blommor" (om man ens ska få kalla dem för det!) är kapabla till vad som helst!

Kommentarer
Postat av: lisa

något gick garanterat jättefel för sisådär 18 år sen..

2007-03-16 @ 11:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0