Uppsving!

Den här dagen började uruselt! Verkligen! Klockradion trivs inte heller i pappas nya hus så istället för att börja spela musik vid 07:30 så börjar den brusa, vilket i sin tur ger mig halvvakna mardrömmar. Not so fun. Sen var allt allmänt jobbigt på morgonkvisten (varför ska det vara så svårt att hinna med allt man ska göra på morgonen?). Till råga på allt har jag världens skabbigaste utväxt, vilket gör mitt liv så himla mycket jobbigare.
Så när jag tillslut störtat in på jobbet vid två minuter i nio (jag börjar klockan nio, sharp.), svettig efter en extremt snabb cykeltur till jobbet, så funkar inte citrix-systemet. Det är i det systemet ALLA(!) de program vi använder här på mäklarbyrån finns. Surt!
Va fan, tänkte jag. Det är väl bara att sätta på radion och förpesta sina ögon med äcklig reklamradio, suck. Men då, då sker ett mirakel! Ett mirakel! Jag trycker på radions tuningknapp och radion letar efter en lämplig kanal och plötsligt uppstår ljuvmusik, bokstavligt talat! Radioapparaten har just gjort min dag, den har valt att ta in P3! Jag är så happy worker just nu! Radioapparaten är dagens hjälte, utan ett uns av tvekan! ska någon bräcka detta får de fanimig kämpa hårt och åtstadkomma något i stil med världsfred, annars får det va!

Jag ♥ Radion

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0