people are like songs

Varför känner jag mig så mycket som Annika Norlin these days?
Olyckligt kär, bitter och egen. Synd bara att jag inte kan skriva fantastiska sånger som hon. Och har lika fina kläder. För tillfället när jag en förälskelse till hennes nya Hello Saferide låt 'I woner who is like this one' (people are like songs). Den är så fantastisk! Den går ut på att människor är som låtar, de påverkar en olika, vissa fastnar man för direkt och vissa gillar man mer efter hand. Och jag känner ungeför precis så här just nu. Lyssna och älska!

Imorgon har jag körkortsteoriprovet. Kanske kuggar jag kanske klarar jag det. Vem vet. Jag orkar inte bry mig så mycket just nu. Men jag är nervös. Typ.



Jag är ändå lite förvånad att han faktiskt hörde av sig för att kolla hur det var med mig. Trodde inte det skulle hända. Det är en sån där sak man säger för att man borde, men som sen aldrig blir av. Eller om man gör det så blir det bara en formalitet.
Fast jag gillar inte formaliteter. Inte tillgjorda sådana i vilket fall. Så jag sa hur det var med mig, på riktigt. Att det var sådär och att jag mått bättre. Jag ser ingen mening med att låtsas vara stark när man inte är det. Varför ska jag inte visa mig sårbar om jag faktiskt är det? Jag har lärt mig att för att kunna visa prov på riktig styrka måste man även kunna vara sårbar på riktigt. Att inte visa min sårbarhet tär nog mer på mig i längden än att faktiskt låta den titta fram lite nu när jag behöver den. Allt hänger ju ihop. Jag kan inte känna sann glädje utan att känna sann sorg. Jag behöver hela spektrat för att veta vad det egentligen är jag känner.
Så jag satte inte upp någon hård fasad för att visa mig stark inför honom. Jag ser ingen mening med det. Har han gjort mig illa ska väl inte jag behöva dölja det? Det är ju inte direkt så att han njuter av att göra mig ledsen. Och skulle nu det vara sanningen så mår väl inte jag sämre för att han bli glad? Det är väl upp till honom hur han vill reagera på mina känslor! Jag tänker bara vara i och känna precis det jag känner.
Fast jag är ju inte korkad. Jag vet ju att det är rent ut sagt idioti att lägga fram sitt innersta på stupstocken och ge alla männsikor fri tillgång till yxan som kan skada.
Men när någon redan vet känns det onödlgt att inte ge hela sanningen.

Kommentarer
Postat av: Emma

haha Unn, angående mitt blogginlägg, checka in min facebook på vem som skrivit till mig - så förstår du nog varför jag inte kan skriva om det ;D

2007-12-11 @ 07:42:57
Postat av: Unn

Jonas är så ÄCKLIG! Creepy old man! Usch!!
(jag bryr mig faktiskt inte m han läser detta för det är sant.)

2007-12-11 @ 20:36:29
URL: http://mysisterwenttolondon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0