fantasifigur

I've been thinkin'...vad är det som gör att jag saknar? I'm not quite sure really. Det är ju inte direkt logiskt. Jag menar...it's been so long! Why now all of a sudden? Och jag är inte ens säker på att det är riktig saknad heller. Men någon slags olustighet finns där. En känsla av att det inte riktigt borde vara såhär.
Jag vet inte var detta kommer ifrån, I guess it's the holidays fucking with my emotions. Memories haunting me. Bekvämt är det i alla fall inte.

Jag gillar inte att försvinna ur folks liv. Ur människors medvetande. På något underligt vis får det mig att känna mig mindre verklig. Som att jag inte hade något där att göra från början och därför inte får finnas, ens där. Och om jag inte ens kan finnas i huvudet på någon annan människa hur kan jag då vara annat än en fantasifigur? Något jag själv kommit på och någon som bara finns i en dröm. Det var ju inte speciellt logiskt men ändå. Jag gillar inte att bli utsuddad. Oturligt nog är det så jag känner mig vid rejection och när man glider ifrån någon. Som att jag suddas ut och det enda som r kvar av mig är sådana små suddsmulor som påminner om min forna existens...men de blir ända uppätna av dammsugaren vid nästa städning och sen är jag borta för alltid. Bara ett vagt minne, en fantasifigur.


Julklapparna är köpta, nu återstår inslagning samt att packa kappsäcken som ska medtagas till Egypten.
Just nu vill jag mest bara gömma mig i garderoben.

Kommentarer
Postat av: Emma

Så het du var igår på stan med din mormorsvagn;P Och jag är såå himla avundsjuk på dig för Egypten, så jag tänkte att jag skuttar in i kappsäcken. Hoppas du får en underbar jul!

2007-12-23 @ 10:47:04
URL: http://emmaborland.blogg.se
Postat av: Unn

Haha! Mormorsvagnen ftw! :D
Have a lovely Christmas you too!

2007-12-23 @ 13:56:03
URL: http://mysisterwenttolondon.blogg.se
Postat av: Anis Bananis

Du får ta att komma in i mitt liv lite mer igen :) När blir det Egypten?

2007-12-26 @ 23:39:25
Postat av: Unn

Nu är jag hemma igen. Åkte på juldagen och kom hem igår kväll/natt. Det är kallt i norden.

2008-01-02 @ 14:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0