Unn, Published Author

Det är helt fucking crazy! Jag ska publiceras i en antologi!
Tog lite mod till mig och skckade in min text om kylskåp, efter att ha gjort några minor adjustments, till tävlingen ORD-07(Nån som kommer ihåg den texten? Publicerade den i bloggen för lääänge sedan, går under namnet Elektricitet). Det som tilltalade mig med tävlingen var att alla skulle få ett omdöme. Så då tänkte jag att det vore kul att se vad någon som kunde lite skulle tycka om ngn av mina texter. Så då tog jag kylskåps texten. Sen glömde jag bort det hela. och idag fick jag ett mejl om att de valt ut sexton texter som ska publiceras och att min var en av dem!
Det är så jävla galet att min text har valts ut av en JURY för att publiceras i en antologi! Jag ska bli publicerad! Det är någon som tycker att min text är bra och vill sprida den till folk! Herre jösses! Jag är helt studsigt glad! Motiveringen/omdömet löd:

Unn Swanstrom ? Elektricitet  (prosadikt)                                         
 Här en text full med fantasi och lekfullhet. Det roliga är att man kan göra det om något som man ser varje dag men egentligen inte ägnar många sekunder åt: kylskåpet. Vi har det för att överleva i vår vardag men du visar att det är mer än så. Det är material för ett härligt stycke prosadikt där man får en rad tankar och funderingar. Vardagsfilosofi på pränt. Just som det skall fungera.


Hur knäppt är inte detta? Jag har tydligen skrivit en prosadikt, det ni! Nu är jag är både snygg och smart! ^_~

Detta är overkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0