Uppsats/matematik

Så nu kan jag dra ut öronpropparna ur mina hörselgångar och åter släppa in alla ljud som kan upplevas som störande. Min svenskauppsats är klar, enbart en dag för sent! Jag ska läsa igenom den om en stund igen när jag har fått lite distans till den och kan läsa orden jag har totat ihop utan att storkna av dem. Sen mejlar jag nog iväg den till Gunnel.

In the mean time varför inte koppla av med lite Matematik D? Det vore ju trevligt! Ehum. Men seriöst, för att citera Siri: 'Ekvationer är så mysigt!'
Och ja, jag kan hålla med till viss del. Det är lite mysigt på ett skumt, svårt att förstå om man inte är natur nörd-sätt. Jag tycker faktiskt att intergraler och derivata kan vara ganska kul. Förutsatt att man förstår och får uppgiften rätt.
Och på tal om matte så sa Fredrik Abrahamsson, den bäste av lärare, på vår förra matte lektion att jag hade förändrats sen förra terminen. Han sa att jag såg mycket piggare ut och att han hade varit orolig för mig innan sommaren. Aj löv him sow mach. Ärligt talat hur många lärare är det som blir seriöst oroliga för en och stoppar en i korridoren och säger att man alltid kan komma till den om det är något man vill prata om på ett helt opedofiligt vis? (ja, det hände i våras) Inte speciellt jättemånga. Det är nog bara Fredrik vad jag vet.
Jag tror att skolväsendet skulle må bra av att ha fler lärare som han. Varför inte göra som jag föreslog i en kursutvärdering att vi klonar Fredrik och skickar kopiorna till alla skolor och så kan alla värdelösa lärare få sparken med buller och bång!
Det finns få saker som gör mig så upprörd som dåliga lärare!

Det sitter en söt kanin utanför mitt fönster. Jag tror den heter Malou. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0