harmoni

Just nu känns läget stabilt. Idag på religionen hade vi besök av en man från Hare Krishna. Det var spännande! Han pratade om deras sätt att se på livet, universum och allting. Han berättade om deras filosofier och tankebanor när det gällde livet och döden. Sådant får mig alltid att stanna upp och tänka efter. Jag tror man gör det på tok för sällan, det är så lätt hänt att man bara kör på som vanligt och inte tänker efter på vad det egentligen är man sysslar med. Man tänker för sällan på vad det är som är viktigt i ens liv och för mycket på alla småsaker som egentligen är totalt oviktiga. 
Okej, jag har biologi prov imorgon och det känns för jävla jobbigt men om man tänker efter lite, hur många av de prov jag har gjort sen jag började gymnasiet kommer jag ihåg? Eh, en handfull kanske? Och hur många av dessa kommer att påverka min framtida lycka? För modligen inte speciellt många, om ens något. Det löser sig ju alltid på något sätt, även om man kanske inte alltid tror att det ska göra det.

Nu ska jag göra mitt bästa för att lära mig så mycket jag kan om cellbiologi och växtbiologi. Sen får jag be en bön och hoppas på det bästa.


Remember: Don't panic!

Jag tror det ligger mycket i det.

Kommentarer
Postat av: Benjamin

you're the best!

:*

2006-10-04 @ 18:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0