Snygghetsnivå

Jag brukar inte vara den som känner begär efter min nästas prylar, avundsjuka är inte något jag normalt sysslar med men det finns ett fenomen som gör mig en smula (okej ganska mycket) avundsjuk. Jag avundas de människor som har en jämn snygghetsnivå. De där som alltid ser bra ut.

JAg kan med en gång säga att jag verkligen inte på något vis kan räkna mig till den kategorin människor, jag vet nog ingen som kan se så skabbig ut som jag. För att jag ska bli snygg (för ja, tro det eller ej så kan jag vara snygg!) så krävs det mycket fördelaktiga kläder, välgjord makeup, ordentligt tillrättalagt hår och att det är en bra dag. Med andra ord är jag inte snygg speciellt ofta.

Men dessa människor som ALLTID lyckas med att se bra ut retar mig lite. Observera att det är skillnad på att VARA skitsnygg a la fotomodell och att lyckas se snygg ut hela tiden. De jag syftar på är de som aldrig riktigt har en dålig dag, de som lyckas hålla en jämn nivå på sin snygghet. Det önskar jag att jag också kunde.

Jag kom att tänka på detta idag när jag tillsammans med tjejerna i min klass var ute och åt farsdagsmiddag på Venezia. Efter ett tag åkte det naturligtvis fram kameror av åtskilliga slag. När jag såg hur dålig jag blev på bild efter bild slutade jag att titta på mig själv och kika lite på de andra. (varför tittar man bara på sig själv när man är med på en bild??) Då slog det mig att vissa alltid lyckas vara snygga. Avundsjukanär total.

Nu MÅSTE jag skriva min engelska review. Hann inte skriva den innan jag cycklade iväg till Venezia då jag lyckades somna i soffan när jag läste psykologi. Oops.

Kommentarer
Postat av: M

Du är alltid snyggast!

2006-11-12 @ 23:16:11
Postat av: Benjamin

kan vi inte bilda hatklubb mot alla "alltid-snygga-människor"?

2006-11-13 @ 16:51:53
Postat av: Hills.

Tell me about it. Håller med ovanstående talare.

2006-11-13 @ 18:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0