Radioskugga

När jag cycklar till dansen brukar jag alltid lyssna på radio i min mobil. Mottagningen brukar för det mesta vara bra tills jag kommer till cyckelparkeringen vid Kulturama. Där brusar det alltid så mycket att man inte kan höra någonting av det P3-programledaren väljer att skicka ut i etern. Jag har fått höra att det kallas radioskugga, en plats dit radiovågorna inte når.
Att inte kunna ta till sig det omvärlden försöker förmedla, likt min radio i denna skugga, är något jag är bekant med. När ledsenheten kommer smygande kan jag inte riktigt ta in alla de intryck som kommer mot mig. Jag går in i mig själv och kan inte se något annat än mitt personliga lilla mörker. Då är det lite jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0