En död kväll

Igår hade Alice sitt birthday party. Tema död, en vacker vårkväll. I och med att jag älskar att klä ut mig grep jag tillfället i en av mina ökända bensaxar och gjorde mesta möjliga av situationen. Jag drog med mig Sigrid, Benjamin och Anna i min entusiasm och såg till att de blev ordentligt utspökade också, eller som Sigrid skulle ha sagt over killed.
Jag hade på mig min mors svarta paljettklänning med djup skärning i ryggen och på ryggen hade Sigrid hjälpt mig att smeta blod-slem så att det såg ut som att jag hade blivit ganska jätte skadad av någon. Ska det va ska det va ordentligt! När jag leker med smink ock kläder blir jag barnsligt förtjust.

Jag är helt glad idag! Jag hade så trevligt igår! Vi åt mumsiga scones, berättade spökhistorier från förr och hade djupa diskussioner. Trots att jag är ganska bevandrad på spökhistorier var det flera jag inte hade hört. Jag berättade om Märket. Ni vet den gamla godingen fast i extended verison. Jag är ganska nöjd med resultatet. Jag tycker om att berätta historier och leva mig in i dem ordentligt. Jag vet inte om jag är så bra på det egentligen men det är så kul!
Gårdagskvällen lämnade mig med en varm glad känsla i kroppen. Jag känner mig gladare än på länge! Jag hade nästan glömt hur denna känslan kändes. Idag känns ingenting för svårt, livet bara väntar på mig! Jag vill verligen bli gladare och just nu känns det inte lika omöjligt som det brukar. Jag tror jag behövde en sådan kväll. Diskussioner i likhet med de vi hade igår får mig att inse att livet är så mycket mer än alla de små saker man upplever varje dag, så mycket större än så! Jag får det perspektiv jag behöver för att kunna orka med. Jag vet inte om jag är ett konstigt barn men jag tycker faktiskt väldigt mycket om att diskutera livet i allmänhet. Mina naturvänner är inte direkt lagda åt det hållet så jag blev glad att några andra var det. Happy feelings rock! ^^
Vännerna är så underbar allihop!

Farfar var här innan idag. Och jag blev så glad när han kom! Det brukar jag inte bli, men idag kändes det så viktigt att vara med honom. Vi fikade lite han, jag och Ylva. Det gjorde mig glad att vi hade saker att prata om.

Love 'em all!

Kommentarer
Postat av: fröken stjärnstoft

you know i feel glad when you are glad.
och du är så sjukt grym på att berätta spökhistorier. publiken kanske inte var den rätta. men tänk dig scenariot med trettio små stallbarn...
hehe,,,evil.

2006-05-07 @ 14:02:21
Postat av: Benjamin

Exakt! Jag kände nästan precis samma sak, glada känslor rockar röv!

2006-05-07 @ 18:43:55
URL: http://maisondebenjamin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0