Dans prep

Melodi: It's raining men
Näsan sprutar snor, Halleluja
Ja, den sprutar snor, Amen
Det är grönt, slem, äckligt snor.....
(Ni kan ju klura ut resten så har ni något att pyssla med i eftermiddag)

Jag skulle ha haft brännboll med min klass nu på eftermiddagen. Men jag ansåg mig vara på tok för sjuk för sådana aktiviteter så jag traskade ner till stadens mitt tillsammans med Alice, Benjamin, Sigrid and Lisa(=den Lisan som ska med till Arvika). De hade haft burnball på förmiddagen och hade därför skrivit SAM KU tvärs över hela ansiktet. Jag fick berättat för mig att denna förkortning stod för SAMhäll KUltur. Heja dom.

Efter en stund lämnade de mig åt mitt öde och påstod att de skulle ha lektion. Jahapp. Så jag slinker in på Åhléns för att köpa något billigt puder. Men när jag är i gång så blir det att jag kommer på att jag verkligen behöver ett täckstift och en deo också. Notan hamnar på 205 kronor. Min fina vintage plånbok kvider lite och mumlar något om att jag borde spara mina pengar till något lite vettigare men jag vänder döva örat till och traskar glatt hem för att testa mina nya inköp.

Så nu sitter jag nysminkad framför datorn och hoppas att jag blir frisk tills imorgon så att jag inte behöver använda mitt nya täckstift för att sminka bort en röd förkylningsnäsa. För imorgon ska ju jag och Kim dansa så fint så fint på scenen i konserthuset och alla ska säga "Oh, va duktiga ni är!" och så ska vi säga "Ja". Jag ska ju dansa två danser. Med Baletten ska jag vara irländskt naturväsen och med jazzen ska jag vara mexikansk (va?) cowboy. Min fråga lyder: Ramona vad hade du för betyg i geografi?

Ikväll ska jag göra en massa preparations inför imorgon. Likaså ska vi ha extra träning båda med jazzen och baletten. B är klockan fyra och jazzen klockan åtta. Det blir ett jäkla cycklande fram och tillbaka till Kulturama ikväll. Hoppas Malin kan köra....

Nu hoppas jag ni kommer och tittar på mig!
Lördag klockan 15:00 och/eller 18:00 i Konserthuset i Växjö.
Biljetterna kostar 50 för ungdom, 70(?) för vuxen.
I'd love it if you came! ^^

Kommentarer
Postat av: Benjamin

Jag och Alice kommer klockan tre!

2006-05-19 @ 17:35:43
URL: http://maisondebenjamin.blogg.se
Postat av: Erik S

Dansen var jättebra!!!
Jag tycker inte du ska spara pengar, det är onödigt, tänk om man dör innan man hinner använda dem.

2006-05-21 @ 09:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0