Aj Baj Pink Shiit

Dagens fråga: Var har alla mina lakan tagit vägen?
Har tvättinrättningen begått myteri och lämnat skeppet? Har en självmordsbombare bosatt sig i tvättmaskinen? Har mangeln käkat upp my beloved sheets? Går det en lakanstjyv lös? Har jag ett fanatiskt fan som samlar mina sängkläder?
Jag har nu inte bytt underlakan på tolv(!) dagar och det börjar kännas lite jobbigt faktiskt. Påslakan och örngott bytte jag i söndags helt enligt min rutin men då det inte fanns några rena lakan i lakanskåpet då så fick jag helt enkelt ta till nödlösningen coh vända på underlakanet. Arma mig!Nytvättande lakan är ju det bästa jag vet! Om situationen inte reder ut sig snart måste jag nog köpa nya sängkläder. 

Tidigare idag fick jag ett infall att springa runt sjön. Jag fick lillasysters permission att låna hennes mp3 spelare och hon hjälpte mig att ställa in den på shuffle och sen gav jag och Ronda-vovven oss iväg. Muskien fick bestämma tempot när jag sprang/power walkade mig runt pölen. Det var skönt att inte ha någon press på sig och kunna lunka på i det tempot jag kände för. Ganska relaxing.

Jag och min syster har inte riktigt samma musiksmak. Y är en sådan persom som bara laddar ner singlarna från massor av artister. Jag tycker däremot bättre om att lyssna på hela skivan. Men så är vi också ganska olika, min syster och jag. Hon är den sociala fjärilen, den vackra, smala, gulliga, populära tjejen som alla vill vara, alternativt vara med. Likaså är hon smart och duktig i skolan. Hon har många fritids intressen men inget hon gått in för ordentligt.
Jag älskar min syster jätte mycket, men jag är grymt tacksam att hon inte är min storasyster. Det hade varit ganske knäckande att behöva jämföra sig med henne. Att komma till en fest och presentera sig som Unn och folk då genast nickar igenkännande och säger: "Jaha, då är det du som är Ylvas syster?" skulle nog kännas ganska knäckande. Det har jag ju tack och lov inte fått uppleva iom att jag är 4 år äldre än henne.

Post Scriptum
Jag hatar de små eniro tomtarna! De är så fruktansvärt jobbiga. Att ha deras fula små nunor i min blogg gör mig en smula (fnys, snarare en limpa) irriterad. Jag har varit Eniro trogen gemnom alla Hitta.ses finurliga kampanjer men nu tror jag att jag ska sluta använda Eniro och gå över till Hitta.se. Haha! Det kan Eniro gott ha med tanke på att deras reklam är så kass! Kan inte Trädgårdstomtarns Befrielsefront kidnappa dessa små äckliga tomtar och befria mig från deras närvaro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0