On your marks

När jag var på väg ner till staden för att få mina ögon kikade på av någon kunnig så stötte jag på Alice och Posh. De hade varit på stan och tröst shoppat sig till ett bättre humör. Benjamin kom då på att han glömt köpa nya brills att ha när solen ligger på, så han bestämde sig för att haka på mig ner til stada. After a quick stop hemma hos honom bar det av. På stade lyckades jag med tre av mina pre-Hultan quests.

Nu har jag plockat ut pengar som jag ska ta med mig. Mitt konto börjar bli lite väl tomt nu. I really must stop spending!

Jag har införskaffat nya linser. Ännu en utgift. Men linser är ett måste på festival så jag var så illa tvungen att le och räcka fram kortet.

Jag har också köpt frans/ögonbryns färg som jag ska använda på mina stackars  blonda små fjun. Jag tänker att om jag gör detta behöver jag inte anstränga mig lika mycket med sminkningen vilket kan vara skönt då fickspeglar är ganska otympliga. Speciellt om man befinner sig i en överfull husvagn.

Dagens tredje utgift blev de 70 kronor jag gav till Ylva i utbyte mot en randig tröja. Popigt värre.

Nu ska jag slänga in en omgång otvättade kläder i tvättmaskinen och hoppas på att ingenting krymper eller blir missfärgat. Det vore lite misslyckat att förvandla alla sina linnen till dockkläder dagen innan jag ska åka på festival. Jag har iofs aldrig krympt något innan, fast det skulle inte förvåna mig om jag skulle göra det idag.


Kommentarer
Postat av: fellow festivalbesökare

såja, nu tar vi det lungt. vi kommer äga sönder festivalen och mangla allt.och solen kommer lysa och vi kommer dansadansadansa på festivalen :)

2006-06-14 @ 12:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0