morgon hektisk galen väldigt

Morgonen har varit lite halvgalen. Fast ta bort lite och halv-. Och lägg dit ett 'väldigt mycket'. Så, morgonen har varit väldigt mycket galen.

-VAD ÄR DET FÖR SVENSKA DU ANVÄNDER BARN!?!?
Ulla?!? Ulla Stein, nej fårlåt jag menar Hägerwall. Vad gör du här?
-Som den gamla högstadie svenska lärare jag är så har jag all rätt att lägga mig i allt språkmissbruk i hela världen. Och inte minst i en av mina före detta elevers bloggar.
Va? Jaha. Okej. Visst, jag blev bara lite förvånad att du kom och la dig i just nu. 
-Sådana är vi, svenska lärare, helt oberäknerliga. Men nu får du skärpa dig med svenskan!
Ja, Ulla St...Hägerwall.
-Bra! då kan jag krypa tillbaka in under stenen där alla lärare finns på sommaren när de inte får prygla små barn.
Jaha, är det där alla lärare bor! Jag har alltid undrat. Men hejdå Ulla!
-Hejdå! Och tänk nu på vad jag sa om språkbruket!
Javisst Ulla.

Lärare sätter tydligen sina spår.

Kommentarer
Postat av: JL

Jaså, Ulla Stein har bytt efternanmn? Klassisk lärare!

2010-06-24 @ 13:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0