Johan Jacob Döbelius

I vår familj dricker vi väldigt mycket mineralvatten, Ramlösa för att vara mer bestämd. Och vi köper alltid Ramlösa i back. Egentligen är det ju mycket sidigare med pet-flaskor men känslan av en glasflaska är sååå mycket bättre att det är värt besväret.

Man måste glädjas åt de små sakerna här i livet. Och kvällens stora lilla glädje ämne är att ramlösa flaskan jag fick upp ur backen är ny. Jag älskar det när flaskan är helt oanvänd och kanterna fortfarande är lena.
Sen när flaskorna lämnas in på återvinning och diskas så blir flaskmynningarna lite vassa och då är de inte lika sköna att halsa ur. Men nu hade jag turen att få en sprillans ny.
När jag blir sådär snuskigt rik att jag inte riktigt vet vad jag ska göra med alla mina pengar så ska jag få Ramlösa att flyga ut flaskor till mig vart jag än befinner mig. Och då ska alla flaskorna vara nya. Lena.
Ibland är det väldigt enkelt att göra mig löjligt glad. Ge mig bara en ny flaska och jag strålar som ett barn på julafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0