Min första lista

Jag har faktiskt aldrig någonsin publicerat en lista genom hela min karriär som bloggare så nu kände jag att det måste liksom vara min plikt eler ngt sådant.

1. Var hittade du den här listan? longlostpenpal.blogg.se aka jenny!
2. Var är dina föräldrar födda? Båda två är genuina växjöbor
3. Vad är det senaste du installerade på datorn? Kan jag ens installera grejer??? I doubt it...
4. Vilken är din favoritrestaurang? Det var fiskepiren men de hade ju fräckheten att slå igen så jag får väl svara att jag inte har någon favorit.
5. När badade du i en pool senast? Ehh...kanske....hm. Jo! Nu vet jag! I Danmark (Marienlyst) på mina morföräldrars bröllopsdag.
6. Har du varit med i någon skolpjäs? Jag säger bara Jubileumsspektakel, Julkalendern, Abba projektet.
7. Hur många barn vill du ha? Två, eventuellt ska mina döttrar Ingrid och Iréne få en bror som lystrar till James också. Men det är inte riktigt bestämt ännu....
8. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Dansband kan få mitt blod att frysa till is. Bokstavligt talat.
9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Gah! JAG VET INTE KAN NI INTE SLUTA TJATA NÅGON JÄVLA GÅNG JAG VET ATT JAG ÄR GAMMAL OCH MÅSTE RÖSTA!!!
10. Vad har du för TV-kanaler? Finns det mer än en???
11. Har du åkt moped någon gång? Ja, förra sommaren åkte jag och Malin moped till Karlskrona. Det tog lång tid.
12. Har du busringt någon gång? Okej jag erkänner!
13. Har du fått felparkeringsböter? Nope. Iom att körkortet inte är inom räckhåll ens om jag hade haft opropertionerligt långa armar så känns det lite svårt att få parkeringsböter.
14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Fick ett fallskärmshopp i femtonårs present och detta hopp utfärdades 5/10-03. XD Men jag skulle inte banga på ett bungy hopp! 
15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Australien är det nog egentligen men jag kanske måste minnas det för att det ska räknas. Så I guess it's Filipinerna då. Eller ligger Karibien längre bort? Je ne sais pas!
16. Har du en egen trädgård? Jag har två! Tre om man räknar the sommarstuga.
17. Vilken är din favorit bland tecknade serier? It' gotta be Bamse, eller Fantomen. Dom är koola.
18. Kan du alla orden i nationalsången? Självklart! Jag kan scout-sången också om ni vill höra...
19. Badkar eller duschkabin? Dusch.
20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Garden State i mitt hjärta! Det är den bästa film jag någonsin sett!
21. Favoritpizza? The american style! Thick crust, peperoni and extra cheese! 
22. Chips eller popcorn? Naturchips gräddfil&dill! Citat Unn på Emmaboda: "Om man uppfann en sånhär chipspåse som aldrig tog slut skulle jag gifta mig med den."
23. Vilken färg på läppstift använder du? När jag använder läppstift blir det rött. Oftast blir det lipgloss i någon fin kulör. ^^
24. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Nej, men jag har rökt kaffe. Räknas det?
25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? snyggast.se (jag heter unnderbar om du känner för att vota på mig) 
26. Apelsin- eller äppeljuice? Ska det vara juice ska det vara färskpressad apelsinjuice. Mumsmums!
27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Mamma, pappa, Ylva och jag var och åt på Wibrowskis i fredags.
28. Favoritchoklad? 70%:ig mörk.
29. När röstade du senast? Idag röstade klassen om vad vi ska klä ut oss till på klassfotot.
30. När åt du en hemodlad tomat sist? Jag är inte säker på att jag någonsin gjort det.
31. Har du vunnit en prispokal någon gång? Inte pokal men jag har vunnit några rosetter vid diverse ridtävlingar.
32. Är du bra på matlagning? Inte så bra att jag skryter om det.
33. Klarar du att tanka själv? Ja, förutom på fysik labbar, då avtar all tankeförmåga.
34. Har du beställt något från TVshop? INte en chans! Jag får rysningar av tvshop, jävla propaganda tv!
36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Inte på jobbet men i skolan i Singapore.
37. Vad var det senaste du handlade? Idag köpte jag ett par blåa Cheap Mondays:ar och en glass. Glassen var äcklig och mitt andra par CM's var på rea, kostade enbart 200 riksdaler.
38. Har du kräkts offentligt? Never ever!
39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Tyvärr är jag så corny att jag svarar att jag vill ha lövin'.
40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket? Jag vill tro!
41. Har du ringt något betalnummer? Nej...
42. Kan man vara vän med sitt ex? Jag är tveksam.
43. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Mamma, kanske?
44. Hade du mycket hår som liten bebis? I was bald as fuck!
45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Jag har inget. Jag är för snål.
46. Vad har du i din väska? Plånbok, tandpetare, Bafucin halstabletter, Ricola halstabletter, tre pennor, korkskuv/kapsylöppnare, 1 hårnål, läppglans, läppstift, vax till tandställnings skav, 2 st palladium tändsticksaskar, tamponger och en 'jag vill också byta stadsminister'-knapp.
47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Borstar tänderna.
48. Vad är du tacksam för idag? Att jag inte läser kemi längre!

Så, det var det det.

Kommentarer
Postat av: jenny

1. jag har hört ett rykte om en fest in deine hause?

2. måste säga att CM's var ett kap! :D

2006-08-29 @ 21:11:23
URL: http://longlostpenpal.blogg.se
Postat av: nana....rescuingpatrole!

tror visst inte att du kan ALLA orden i nationalsången. så det så. bifogar det två sista verserna som de flesta ej har kännedom om. har du dock det så drar jag mig ödmjukt tillbaka och erkänner mig besegrad.

p.s tror jag vet vad du ska få i present d.s

2006-08-29 @ 21:32:40
Postat av: rescuingpatrole!!

tror visst inte att du kan ALLA orden i nationalsången. så det så. bifogar det två sista verserna som de flesta ej har kännedom om. har du dock det så drar jag mig ödmjukt tillbaka och erkänner mig besegrad.

p.s tror jag vet vad du ska få i present d.s

Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
/:din fana, högt den bragderika bära. :/

Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
:/ Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden. :/

2006-08-29 @ 21:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0