Ovanligt obekväm onsdag

Befinner mig nu hos mina morföräldrar. Jag är lika förvånad över detta som du, kära läsare. Att gå till skolan imorse visade sig vara svårt, så det blev inte av. Där satt jag i mjukis byxor och tittade på Oprah när min mormor kom inflygande genom fönstret på en blå kamel iklädd trikåer. Okej inte riktigt men det kunde lika gärna ha varit så för jag blev lika förvånad som om det verkligen hade hänt. Så nu är jag hos mormor och morfar. Idag har jag åstadkommit följande:

Uppstigning ur sängen. (en stor grej för mig!)

Påklädning (i själva verket har jag faktiskt klätt på mig två gånger idag. Först när jag steg upp och en andra gång när jag insett vad jag hade på mig och var tvungen att byta eftersom jag tvingades gå ut utomhus)


Intag av frukost (Special K med mjölk, ifall ngn undrar)

Promenad i det fria med hundar. Att gå ut med tre hundar på en gång är inte det lättaste, speciellt inte när dessa hundar råkar vara Love, morföräldrarnas galna Schäfer, Chippa, kusinernars falukorv till tax som drar i kopplet som om hon vore en bisonoxe, och min älskade Ronda-vovve. I vanliga fall brukar jag anse det vara påfrestande att gå med Ronja i koppel men nu ter hon sig vara en ängel att rasta.

Utvecklat min kulturella sida, dvs tittat på Richie Rich. En film från en svunnen tid, då Macauley Culkin (vem ger sin unge ett namn som är så svårt att stava till?) fortfarande var liten och söt.

Intag av Lunch, Mormor lagade utsökt äggröra med bacon.


So far so good. May the force be with you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0